Bildtorkan är över!

Så har jag äntligen fått tag på ett minneskort! :D så nu kan ni se fram emot bilder tagna utanför mitt lilla rums gränser.
Igår bestämde jag mig för att göra en effort med uppsatsen om Haiti (som jag har i min samhällskurs). Det är rätt kämpigt att komma igång när man har 1000 källor som alla skall läsas igenom, information skall plockas ut och sättas ihop till något läsvärt. Fick betyget Credit på min första uppsats om globalisering vilket jag ändå är nöjd med - hur kan man inte vara nöjd med att få cred liksom? :D
På väg till biblioteket passerade jag Martin Place som är ett väldigt långt torg omgivet av skyskrapor. Det var helt översållat med folk i businessklädsel som stod och pratade. Det såg så trevligt ut, jag ville vara med! Vilket uppfriskande initiativ att ha ett utomhusmöte. Kanske hade de någon praktisk övning? Rollspel om aktiemarknaden? Till slut kunde jag inte stå emot min nyfikenhet utan frågade en elegant kvinna vad som pågick. Det osexiga svaret: "Brandövning". Något besviken gick jag till en närliggande skyskrapa för en koffeinkick innan plugget. Jag har nämligen en ny liten fritidssysselsättning: att besöka alla caféer i min caféguide och bedöma deras kaffe. Vill gärna lära mig att bli bättre för jag tycker fortfarande att allt smakar svenskt bryggkaffe, hehe. Dagens café låg på botten av en gigantiskt skyskrapa och 99% av kunderna var stressat businessfolk som tog en snabb kaffepaus mellan sina viktiga möten. Jag beställde in en short black (espresso. aussies har en tendens att döpa om allt...) varpå baristan utväxlar en skeptisk blick med sin kollega och vänder sig om till mig med orden: "Isn't that a bit too strong for you?" Jag bara "No, of course not!" med övertygelse i rösten varpå jag får en liten kopp med något svart i botten.
Och det var starkt. Förskräckligt starkt. Det starkaste jag någonsin druckit i kaffeväg. Skolarbetet och träningen gick bra!
Tack vare min koffeinstirriga effektivitet igår bestämde jag mig för att ta en day off från allt idag och bara fladdra runt. Mötte upp Josefin i Darling Harbour där vi satt och glassade i solen med varsin Starbuckslatte. Hennes reskompis Pegah joinade oss och vi bestämde oss för att gå till ett gömt Topshop i mysiga stadsdelen Paddington. Det finns ingen skylt utanför utan ligger gömt på övervåningen till en annan affär! spännande! Det var ett mini-Topshop med massor av fina kläder. Gick ändå därifrån lottlös för jag var tvungen att köpa skor eftersom jag har gått sönder de jag har. Tillbaka i stan snubblade jag över en så fin kamelfärgad kappa som bara var tvungen att följa med hem! Har inga varma kläder med mig för jag tänkte att min besökare från Sverige skulle ta med men nu har det blivit allt för kallt om kvällarna...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var kommer din kamelfärgade kappa ifrân? Fin.

Du jag har ett helt berg av kläder här i Paris jag vill bli av med, can't wait, de är dina, men jag vet inte hur du kan fâ dem pâ enklaste sätt??

Kram

2011-04-14 @ 16:16:18
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0