Jag ska bli krönikör för Studentmagasinet!

Yes! Fick just veta att krönikörsjobbet är mitt :D tydligen hade mitt mail där jag tackade ja inte kommit fram så jag skickade ett nytt och fick svar. Första krönikan skall vara inne nästa vecka. Jag hade hoppats på ett tema att luta mig tillbaka på men det är freebase som gäller. shiat. Jag kan vara grym på att skriva hur mycket som helst om ingenting som ni säkert märkt här på bloggen, kvantitet framför kvalitet, men att göra det på beställning mot en deadline när det skall publiceras för tusentals läsare är en annan sak... Men åååh vad roligt, jag är asglad! För er som inte vet är Studentmagasinet en gratistidning som delas ut på alla högskolor och universitet i Sverige och jag läser den alltid, mycket underhållande artiklar och tester och annat.
Nu sitter jag på färjan från Manly där jag varit på blixtvisit och lämnat in det signerade hyreskontraktet! Första gången jag inte besöker Manly Beach när jag är där. Hittade dock ett fantastiskt café alldeles bredvid vår lägenhet som säljer ekologiskt och rättvisemärkt fika. Firade mitt nya extrajobb med en muffin utan mjöl och socker som var sötad med torkad frukt! Nytänkande och gott :) Allt känns så mycket bättre idag och jag ser nästan fram emot att få springa till biblioteket och fortsätta tugga mig igenom Haitiuppsatsen.
Kaffe och hälsomuffin = vardagslyx


Kommentarer
Postat av: Linda

Âh vad kul Nea, grattis! Jag vill lâsa dina krönikor där, kommer de finnas pâ nätet?

Hoppas du mâr bättre, /Kram storasyster

2011-04-20 @ 10:47:57
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/
Postat av: Carro

Grattis!!! grymt kul! det är du värd!

2011-04-20 @ 19:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0