och så levde de lyckliga i alla sina dar

Jag har just varit över hos den australiensiska familjen som bor i stora huset och druckit te och sett det nya brudparet vinka. Med risk för att låta patriotisk tyckte jag mer om Vickans och Daniels bröllop i somras, detta kändes stelt och princess Kate såg anorektisk ut. Det har varit sjukt hypat här i Oz, jag trodde bara att australiensarna var allmänt kändisfixerade men då berättade pappan i familjen att drottningen av England ju även är drottning över Australien, Nya Zeeland och de andra forna brittiska kolonierna. Det är även Queen Elizabeth som är avbildad på 20-centsmynten här i Oz. Där hade jag en stor lucka i min allmänbildning - pinsamt! Men det var trevligt och intressant och kulturellt att ha fredagsmys med en aussiefamilj. De har fyra barn mellan 13-20 år men bara de två yngsta var med.
Gårdagskvällen var mycket trevlig. Jag mötte upp Josefin och Pegah i Surry Hills (mysig stadsdel dit jag vill flytta!) och vi käkade på en indisk restaurang med lite halvskumma kypare. Sedan kraschade våra planer för kvällen då både Sydney Tower och Shangri-La Hotel var stängda (eller kanske blev stängda då de fick syn på oss?) men vi deppade inte för det utan styrde stegen mot Pancakes on the Rocks och käkade pannkakor med lönnsirap mitt i natten. Sedan visade det sig att det inte finns något som heter nattbussar ut till Balmain så jag fick traska hem till tjejerna och återförenas med den berömda soffan som misshandlade min rygg förra veckan.
Idag har jag skrivit uppsats. Jag gillar inte att skriva uppsats. Inte denna uppsats iallafall. Tycker att mina ekonomikurser är mycket intressantare än jordbävningen på Haiti om ni tillåter mig att vara cynisk. Nationalekonomi är logiskt och rationellt och jag är så otroligt glad att jag har upptäckt att jag verkligen har valt rätt i att plugga ingenjör - logiskt och rationellt är min cup of tea. Har så svårt att skriva ett vetenskapligt arbete baserat på åsikter...
Jag har även hunnit med lite yoga. När jag kom till gymmet och letade efter mitt gymkort i väskan måste jag ha gjort nån konstig min för receptionisten frågade "Have you forgot your card?" och jag bara "No, just discovered that it's time to wash my towel". På mitt gym är svetthandduk (roligt ord va!) obligatoriskt. Sedan kom jag på att det var lite too much information, jag kunde ju ha flinat och sagt att jag inte hittade mitt kort. Under passet lyckades jag klösa min ena stortå med den andra stortån så det började droppa blod. Hur lyckas man med det? Jag köpte lite ost och en guidebok som heter "Free and dirt cheap shit to do in Sydney" (typ) och gick hem för en lugn fredagkväll. Uppsatsen måste bli klar imorgon och jag har lovat mig själv nya numret av Cosmo när den är färdig. Får ju även en pojkvän om fyra dagar och det är ju inte fy skam :)
Försökte fånga en av familjens katter på bild men han var mer intresserad av mitt halsband.

Kommentarer
Postat av: Linda

Nattbussar? Finns det inga taxis i Sydney??

/Kram storasyster

Postat av: Linnea

hehe joo de finns men plånboken är för tunn :S

2011-04-30 @ 12:55:30
URL: http://linseg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0