öronrävar, mikroekonomi och längtan

Idag åkte Elsa och Joel som jag bodde med, känns lite ensamt och vemodigt... De har köpt husbil och ska göra östkusten fram till augusti, vilket äventyr! Bara jag och katterna och hunden kvar i gårdshuset, men framför allt – bara 6 dagar tills jag bor i Manly :)

Jag har spenderat dagen helt försjunken i mitt ekonomiarbete. Ni vet sådär så man går in i en liten bubbla och bara jobbar som en lunatic. När jag väl lyckas finna det tillståndet (oftast under tidspress och koffeinstress) kan jag jobba på rätt effektivt och jag kände mig riktigt nöjd med resultatet trots att det var rätt hafsigt hopslängt. Efter att ha jobbat 6 timmar i sträck, ungefär som en väldigt lugn dag på min utbildning hemma men en väldigt hektisk dag här var det äntligen klart och jag tog mig till det lilla mysiga Balmain Library och skrev ut det. Score! Sedan tog jag bussen till uni för att lämna in hela härligheten. Den ska vara inne senast imorgon bitti och jag har ingen lust att missa tåget och 15% av mitt kursbetyg. Bara en tripp till Haiti och tillbaka så är jag klar med det mesta innan sluttentorna i juni!

Under en kort paus då jag diskade min lunchtallrik hände det plötsligt. Diskhon var lätt igencloggad och efter en stund började vattnet rinna undan. Det. Snurrade. Åt.  Fel. Håll! Det är första gången jag lägger märke till det och det var inte alls så där storslaget. Jag märkte inte ens skillnad mot för hemma utan kände mig lurad. Ah dumma Corioliskraft, jag har aldrig kommit överens med fysiken! (det snurrade motsols för er som undrade.)

Jag sitter på tåget hem nu och roar mig med att tänka på roliga ord. Mitt roligaste ord i svenskan är nog öronräv. Öronräven är ett litet gult djur med enorma öron som lever typ i öknen. Ibland blir jag paranoid och tycker att mitt ena öra sticker ut mer än det andra och då tänker jag att jag är en öronräv och allt blir jätteroligt och livet leker igen.

 

(här skulle jag ha publicerat en fin bild men på grund av att internet förmodligen fungerar bättre i bortre Mongoliet än här så blev det ingen idag heller... Imorgon ska jag sitta på skolan, då kommer ett bildinlägg med de senaste dagarnas upptåg! håll ut!)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till nya fina bloggen Linnea.



haha öronräv! Den var lite kul.



Linnea en lite trist nyhet dock: Yoda rymde idag när mamma o Johan skulle ta in han till Vetrinärn. Och han klöste mamma i ansiktet. Vi får se om han kommer tillbaks....



2011-04-28 @ 21:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0