appendix till gårdagens inlägg

Söndagmorgon, solen skiner (första gången med så här många soliga dagar i rad sen jag kom hit!) och jag är på väg till jobbet. Idag ska jag jobba med en polsk kille som tydligen knappt kan engelska, intressant..!
Ville bara göra ett litet tillägg till gårdagens kulturinlägg:
* Aussies käkar dålig mat. I alla fall extremt mycket socker. De är besatta av light/low fat-produkter. Många, särskilt tjejer, beställer skimmed milk (lättmjölk) till sina cappuccinos varpå de känner sig nyttiga och med gott samvete häller ner socker motsvarande tre sockerbitar...
* Klädstilen hör varken till den bästa eller värsta jag har sett, men tjejerna är Italieninspirerade och visar ofta liiite för mycket hud för min smak. På gymmet är det många som går på gruppass endast iklädda sport-BH på överkroppen och en mer eller mindre tränad mage som sticker fram ovanför byxlinningen. Man bara: shit. Kan ni please bespara mig dessa muffin tops?! Okej på beachen eller vid egen utomhusträning, men inne på ett gym? Dra på ett linne tack! Rätt kul också att så många går klädda i vinterskor när det är närmare 30+, har sett många tjejer i uggs på uni när det var stekhett ute! Killarna då? Klassiska aussieklyschan med shorts och thongs (flipflops) gäller för många. Har sett en hel del killar som går topless på stan som jag helst inte hade sett om man så säger. Även där hade ett linne varit på sin plats!
Nu har stil- och hälsoexperten Linnea talat klart. Känner mig lite gnällig men jag är rätt glad faktiskt :) Men jag börjar bli väldigt less på mina flatmates... De har börjat bråka, skrika och gråta på varann när jag är hemma. awkward minst sagt. Diskborsten var alldeles svart och de (läs: tjejen) diskade glatt vidare tills jag köpte en ny. De verkade inte ens ha märkt att diskborsten hade passerat sitt låg magsjuke-risk datum för länge sen...
Dessutom har de brutit ned mitt annars så oslagbara immunförsvar genom att gå runt och hosta i lägenheten. Killen har gjort det flera veckor och nu har jag hosta och ont i halsen. Toapappret tog slut i torsdags varpå jag erbjöd mig att köpa nytt. De bara "nej, vi köper imorgon!" vilket jag i min enfald litade på. De har fortfarande inte köpt nytt papper så jag har köpt en egen rulle som jag sniket förvarar i mitt rum.
Men, det kunde ha varit värre :) och jag flyttar ju ändå ut om 23 dagar, så jag överlever tills dess (hoppas jag). Om jag har dött är det förmodligen pga eluttagen här som utsöndrar små blixtar och sprakar så det hörs ända till Sverige! ballt men lite läskigt!
Ska berätta om mina öden och äventyr under veckan sen efter jobbet. Förlåt igen för bildbristen, ska återigen försöka hitta nån som säljer nya minneskort!
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0