updates från buss 442

Nu är jag tillbaka, ilsken, frustrerad och koffeinstressad. Ett tillstånd som gör mig ack så kreativ, jag vill skriva så mycket men hinner icket, får bli ett till inlägg ikväll. Den här staden ger mig magsår ibland. Liksom 99% av alla de tillfällena är det relaterat till internet. Snälla Oz, hur svårt kan det va? Jag känner mig samtidigt som en vek samtidsmänniska som är så beroende av denna abstrakta företeelse som kallas internet, men eftersom mobiltelefoninätet fungerar i princip lika dåligt är internet min enda kontaktkälla med min kära. Och alla andra. Dessutom behöver jag det till en miljon andra mer eller mindre viktiga saker som blogg, facebook, krönikeskrivande och studier. Studier ja. Igår började jag, kraftigt försenad efter allt som har hänt, med inlämningsuppgiften i microeconomics som ska vara inne imorgon. Imorse var jag ivrig att fortsätta så jag åkte till State Library. Det gör jag inte om. Förstår inte hur jag kan vara så daggmaskhjärna… Helgdag = fullsmockat på state library. ALLTID! Det är nästan kö att komma in. När jag väl efter många minuters letande hittade en trött pinnstol i ett hörn behövde jag logga in på studentportalen för att få tillgång till frågorna. Då funkar inte internet. Det kommer upp ett felmeddelande som säger ”too many subscribers blabla…” och jag vill bara skrika rakt ut. Kände mig som en människospillra, ett vrak. Att ta sig från Balmain till state library tar många dyrbara minuter. Sedan stod jag i kö för att prata med en dammig bibliotekarie som bara ”Har du prövat starta om din webläsare?” Jag bara ”eh jaa, bara typ tio gånger”. ”Pröva igen!” Ja. För då funkar det säkert!? Sen bara ”Pröva starta om datorn ska du se att det fungerar!” Jag kände nästan klappen på huvudet. Gaah! Varför kan de bara inte säga att de inte har den blekaste aning och förmodligen har datorkunskaper som sträcker sig till slå på, stänga av datorn?! Frustrerad tackade jag för ”hjälpen” och sprang tillbaka och tog bussen hem där jag nu sitter. Laddade på min internetsticka på vägen så att jag äntligen har tillgång till internet i mitt hem i Balmain. Återkommer lite senare under dagen, förhoppningsvis med mindre frustration och mer färdigskriven uppgift!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0