fredagsmys down under

Howdy!
Idag är det första april. Tidningarna publicerar mediokra aprilskämt och jag skapar en ny mapp med bilder från april som ett bevis för mitt finfina ordningssinne. Även här i Australien är det "Fool's Day". Jag tror inte att jag har blivit utsatt dock. I och för sig skrev jag på ett kontrakt för min drömlägenhet i Manly imorse, iiih, fel dag? Den är hur som helst världens mysigaste lägenhet :) och jag underskattade storleken - den är hela 67 kvadrat! Högt i tak, påminner lite om Söder i Stockholm. Fast en minut från Stilla Havet. Och med tvättmaskin! yeah, det går bra nu :D
Ikväll blev jag bjuden på middag av min kvinnliga flatmate. Hon är supersnäll, har just fått nytt jobb så hon ville fira lite och bjöd med mig ut på en thairestaurang och det var hur gott som helst! Grönsaker, tofu, räkor och massa ljuva kryddor. Hon berättade bland annat att de är nöjda med mig som hyresgäst (man tackar) och fortsatte sedan lika glatt att berätta om när de valde mellan mig och en annan tjej som var intresserad av att hyra. Den andra tjejen var "the hot girl" och jag var "the quiet girl". Haha! lilla sågningen liksom! fett kul, jag tror inte hon tänkte på att det kanske inte var så smickrande för mig...
Annars har jag utvecklat min nya habit att plugga på café, gått en powerwalk kring Cremorne Point i solnedgången och beundrat vykortsvyn över Sydneys skyline och blivit precis lika betagen som första gången jag såg den. och blivit lite glad för att jag inte har blivit avtrubbad, då det kan vara den sämsta känslan som uppfunnits.
Ha en fin fredag! Själv ska jag vräka i mig almond spread, läsa en riktig bok och ladda för jobb imorgon :) ibland har man det bra.
Ben&Jerry's glassbar en minuts promenad från vårt blivande hem i Manly. Om ni kollar noga kan ni se havet spegla sig i fönstret!

Soluppgång över Stilla Havet

Dagens outfit! Varför jag bär omkring på mina anteckningar i macroeconomics när jag har en väska på andra armen låter jag vara osagt.

Macroeconomics och en alldeles ljuvlig cappuccino på café i Annandale

Kommentarer
Postat av: Linda

vad är det för nytt jobb du fâtt lillasyster? nyfiken

2011-04-01 @ 21:52:21
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/
Postat av: anna romanazzi-segerstedt

Det är kul att läsa om ditt liv!!!

2011-04-03 @ 00:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0