Mitt förträffliga veckoslut

Ännu en händelserik vecka här i Australien! Jag har varit lite keff på updates, ber om ursäkt...
I torsdags spelade jag Rappakalja(!) med ett gäng svenskar via Svenska Kyrkan i Sydney som ordnar aktiviteter med jämna mellanrum och kvällscafé varje onsdag. Innan jag kom hit var jag inställd på att inte hänga med svenskar utan hänga med så många utlänningar (fin generalisering där) som möjligt. På grund av min tidigare omnämnda naivitet har jag ändrat mig lite på den punkten. Det vore faktiskt nästintill diskriminering att inte vilja hänga med svenskar alls, right? ;) men jag älskar att det är så multikulturellt här! Mina jobbarkompisar är från Vietnam, Nepal och Polen, ja och så Josefin från Uppsala.

Fredagen dedikerades åt jobb följt av en galen utekväll i Crows Nest tillsammans med Rob (australiensare som jag lärde känna i Spanien i somras) och tre glada australiensiska tjejer. Vi förfestade hemma hos Ella som bodde i en fet lägenhet på tionde våningen med fantastisk utsikt. Mina tidigare omskrivna erfarenheter angående australiensares inhalerande av tvivelaktiga substanser grundades bland annat på denna kväll, say no more... Vi tog en taxi till klubben. Kul ställe med liveband och övervägande locals i varierande åldrar. Jag hade jätteroligt och fick sedan sova över i den fina lägenheten. På morgonen skulle jag, lätt dehydrated, upp och jobba... Det är en utmaning att hitta ut från ett gated community utan att bli inlåst! Med en lätt walk of shame-känsla och en tröja som osade typ reggaefestival möter amy winehouse vandrade jag hem och hann med en snabb dusch innan det var dags att jobba. Efter jobbet åkte jag till Balmoral Beach, min närmaste playa en kvarts bussresa från mig :) helt okej att varva ned efter jobbet med fötterna i sanden och läsa australiensiska Cosmo (som faktiskt är lika bra som svenska! cred!) och se solen gå ned bakom träden.

På kvällen mötte jag upp Josefin och vi hälsade på två grabbar som hon känner. De tog en öl men jag höll mig till vatten och tog sista färjan hem när de gick ut. skulle ju faktiskt jobba idag och jag är ju en seriös människa!

Dagens workload var motsatsen till föregående dagar med sjukt mycket folk, jag stod knappt still en sekund under de första fyra timmarna..! Men jag gillar när det är så där hektiskt. Så mycket mer utmanande att styra upp allt och se till att alla får sina coffees, kakor och luncher och samtidigt se glad och trevlig ut. Mitt jobb tränar verkligen upp konsten att samtidigt prioritera, samarbeta och ge bra service. Och snacka engelska (i stressade situationer kan jag plötsligt slänga ur mig något på svenska till mina co-workers). Ovärderliga skills!

Min vana trogen gick jag sedan på body pump. Av någon anledning är det två instruktörer på passet och de är väldigt underhållande, påminner om radiopratare på nåt morgonprogram (fast mindre enerverande). De har börjat känna igen mig och plötsligt fann jag mig själv sittande längst fram mellan instruktörerna och göra en massa dips (tricepsövning) inför typ 40 pers, haha!

Jag har mid semester break från uni nu och 2.5 vecka framåt, yeah! Jag skall dock icke lalla runt för jag har massor av skolarbete iallafall, ni kan vara lugna ;) Surfingen ser lovande ut, nu ska det vara extremt dåliga vågor = extremt lämpligt för mina skälvande rådjurskidsben. Häng med så får ni se hur det går!

Ha en fantastisk helg och njut av att ni har vår där hemma i Sverige, det finns dom som har höst nu...
Bristen på minneskort boostar min narcisisstiska ådra. Mottager gärna stylingtips för mitt hår! Det är långt och brunt och hänger mest liksom...

Kommentarer
Postat av: mamma

kul som alltid att på kvällen när du sover så djupt, så slår sig mamma ner och läser din blogg

Kraam mamma

2011-04-11 @ 20:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0