sommardagar, vinternätter och mod

Idag kom min omtänksamma kvinnliga flatmate in med en extra filt till mig. Så nu sover jag med tre filtar och ett påslakan, hardcore...
dagen har dock varit varm och solig. Jag tog surfbrädan under armen med siktet inställt på Manly. Att åka buss med en surfbräda (åtminstone när man är nybörjare som jag och har en bräda size blåval) är inte att rekommendera för folk med svaga nerver. Man får ett antal onda ögon, samtliga från äldre prydligt klädda medborgare som förmodligen tycker att dagens ungdom ägnar sig åt alltför våghalsiga aktiviteter. eller så är de bara lack på att jag tar upp plats på bussen.
Hur som helst, när jag kom ner på beachen och kände mig fett cool med brädan under armen fann jag vattnet fullt med likasinnade. Folk som också tänkte surfa. Där fanns även en massa skyltar som varnade för starka undervattensströmmar. Och plötsligt tappade jag brädan i sanden och kände mig så ensam och liten. Att surfa är inte helt riskfritt. Att glatt paddla ut framför en erfaren local som är på väg att surfa in är icke att rekommendera om man vill ha kvar huvudet på kroppen.
Så jag la mig ner, besegrad, och solade lite. Kände mig så besviken över att jag inte vågade. Funderade nästan på självmord genom att sola utan solkräm (säkert sätt att få hudcancer).
Efter någon timme med en fin bok och en nästan lika fin bränna fann jag mig plötsligt i vattnet med våtdräkt och bräda. Mitt framför en varning-för-strömmar-skylt. Jag låg och plaskade på brädan några meter ut och försökte surfa de brutna vågorna. Bredvid mig låg en 14-årig kille med chipstuttar. På något outgrundligt sätt klarade han av att surfa varje våg. Jag klarade ingen. Efter några nose dives och kallsupar gick jag upp, och vet ni vad? Jag var helnöjd! Det gick inte bra, det var inte länge, men jag övervann min osäkerhet och det är det viktiga :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Älskar "chipstuttar" Hur kommer det sig att alla snorungar är överviktiga idag? Jäkligt obehagligt fenomen...

2011-04-12 @ 20:16:45
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/
Postat av: beundrare

dör för "chipstuttarna". undrar om det var därför han var så bra, att hålla balansen med två av dessa är icke lätt! bara att jobba fram två stora sen är du där!

2011-04-12 @ 22:06:26
Postat av: Boel

Ah ahrligt o surfa! jag har fortfaradne itne lart mig o ar sa besviken pa mig sjalv. Stort plus till dig for att du vagar ge dig ut i vagorna!



haha alskar uttrycket chipstuttar, har aldrig hort det forut! :)



Lagenhetsletandet gar sadar... Och nu har jag bestamt mig for o aka hem pa semester i sommar vilket kommer gora ett stort hal i kassan :S far se hur det gar.



2011-04-14 @ 09:11:32
URL: http://mittlivioz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0