bankkort, brandlarm och brottslingar i bondi

Idag har jag finally skaffat bankkort. Det blev nab, National Australia Bank för de har inga månadsavgifter :) gick in till deras mysiga lilla kontor här i Neutral Bay och blev betjänad av en trevlig dam med lite svårtolkad dialekt. Jag frågade om avgifter och hörde någonting med "within six weeks". Strax efteråt frågar hon hur länge jag har varit i Australien, och jag känner att det är dags att dra en lögn och säger "sedan förra månaden". Tänkte att det kanske var gratis fram till 6 veckor. Hon ber då att få titta på mitt pass där en dum stämpel med mitt ankomstdatum talar om svart på vitt att jag ljög... Hur tänker man ibland? Jag bara "ehe, oj då, det är visst april nu" (sen drygt två veckor dumb ass). Jag fick sedan välja färg på kortet och då valde jag självklart svart. Tänkte på svart AmEx-kort som min syster har berättat att om man har ett sånt så är man så rik att man kan köpa en ö!

Jag har även tränat med Josefin. Det blev lite drama för brandlarmet gick och vi skulle få vänta på brandmännen som skulle komma om typ en halvtimme och gymmet stängde snart... Hann precis kila iväg till ett närliggande gym och avsluta passet där innan det stängde. Kvällen har varit kylig och höstig så nya kamelkappan kom väl till pass.

En otäck sak - idag blev två personer skjutna i Bondi. Båda överlevde men jag tror att gärningsmannen går fri. Skulle tydligen vara en "kaukasier" sa dom på nyheterna. gosh. finns det nåt läskigare ord än kaukasier? Hela vägen hem från bussen var jag livrädd för kaukasiern och tyckte mig se denne överallt i buskarna (Sydney är en väldigt nattmörk stad med nästintill obefintlig gatubelysning vilket gör det rätt kusligt att gå hem om kvällarna. living on the edge liksom). Jag kom dock hem välbehållen och skall nu däcka i min säng. au revoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0