kvalster, pancakes och vintertid

Idag blev det vintertid här, ballt! Vintertid i april liksom! Nu blir det mörkt redan kring 6-tiden på kvällen. När blir det mörkt i Sverige i dessa dagar?

Ursäkta min frånvaro här, jag har inte varit hemma så mycket i helgen. Jobbat både lördag och söndag. Har varit två riktigt lugna dagar på jobbet, tur att man har trevliga arbetskamrater att chit-chatta med för att fördriva tiden! Jag blir rätt rastlös av att inte göra någonting så jag har lekt en del med espressomaskinen och kommit fram till att jag + den är ett säkert koncept för att skrämma bort kunderna... Att göra goda cappuccinos och latte är svårare än man tror! (eller så är jag sämst. välj själv) Här i Oz finns det så många sorters kaffe, har ni hört talas om flat white? det hade inte jag innan jag kom hit. Alla vill ha lättmjölk och massor av socker i sina coffees. Tjejen jag bor med blev jätteförvånad då jag sa att jag inte har socker i kaffet, bara "va? går det att dricka utan?"
Gårdagskvällen tillbringade jag med Josefin. Vi gick, gick och gick lite till. Beslutsångest är väl lite mer berättigat i en 4.5-miljonersstad än i Uppsala, right? Till slut blev det ett glas vin på fina Opera Bar som är en utomhusbar vid vattnet ett stenkast från Operahuset. Jag gillar det starkt! Alltid fullt med folk och väldigt blandat - turister, locals, folk som är på after work, unga och lite äldre. Perfekt hängställe med andra ord.

Sedan promenerade vi till The Rocks (äldsta delen i Sydney dit straffångarna kom 1788!) och käkade pannkakor på Pancakes on the Rocks som är öppet 24/7 och serverar tusen sorters pannkakor! (nästan). Väldigt gott och jag är fortfarande mätt... I vanlig ordning har jag tränat också, som ni märker gör jag det varje dag så det känns lite tjatigt att skriva om det. Icke desto mindre utgör det en viktig och uppskattad del av min dag, och kanske är det därför jag efter drygt 8 veckor med hostande typer överallt fortfarande inte har blivit sjuk?

Nu ska jag dammsuga den chicka heltäckningsmattan i mitt lilla rum. gosh. är inte heltäckningsmatta typ förbjudet i Sverige? Vill inte tänka på hur många små liv som samlas och bygger små bon och förökar sig och handlar på kvalster-ICA och uuuuh. Jag har inget skrivbord så jag sitter direkt på golvet när jag är hemma (därför jag försöker hålla mig borta så gott jag kan). Kanske fungerar som peeling för huden? nää nu måste jag verkligen dammsuga! Vi hörs :) (blir ingen bild tyvärr för mitt minneskort är ur funktion. igen. ska köpa ett nytt asap!)

ps: idag är det bara en månad tills jag får sällskap av en förträfflig kille och flyttar till Manly, wihooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0