Finns det nåt djur som äter kackerlackor?

Idag har jag dansat streetdance! så roligt att dansa igen! Jag gillar streetdance för man känner sig så cool, yo! Saknar även baletten dock (jag gick dansklass i högstadiet = massor av dans på schemat istället för idrott och slöjd). Det finns en balettskola för grown ups här i Sydney, får se om jag tar mig tid och råd att besöka den.
Vädret pendlar fortfarande men det är kallt, inatt sov jag med dubbla täcken och pyjamasbrallor. Tur att jag har min lilla microhund med mig från Sverige. En sån där mysig som man värmer i micron och så blir den varm hela natten typ! Har även haft ett mindre trevligt husdjur här för en kvart sen som jag tvingade min flatmate att döda (han som kollade på Justin Bieber-dokumentär på tv...). Känns lite sådär att sitta precis där en gigantisk kackerlacka sprang (dom är sjukt snabba!). Paranoian är total för tillfället!
Jag hade även tänkt köpa skor idag, har bara ett par som funkar på jobbet och förutom att de är dränkta i barbecuesås börjar de bli trasiga och lukta. Eftersom jag gärna vill behålla mitt jobb skulle jag således köpa nya anständiga pjux idag efter uni. Gick av bussen vid Dymocks (Australiens största bokhandelkedja) och fastnade där minst en halvtimme... Jag älskar böcker och hittade så många av australiensiska författare som verkade superbra, men jag har fortfarande kvar böcker från Sverige som jag köpte med mig innan avresan. Istället för att traska ut med skopengarna i behåll köpte jag 3(!) böcker: TimeOut Sydney-guiden 2011 (helt ny och uppdaterad! gilla), en guide till caféer i Sydney samt en "learn to surf"-bok. Jaa jag "kan" surfa men är långt ifrån fullärd. Att boken var full med inspirerande bilder och intervjuer och skriven i skön laid back aussie-style gjorde att jag inte kunde motstå den... Som straff fick jag inga nya skor. Hur tänker man ibland?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0