Konsten att improvisera

Idag har jag tagit begreppet improvisation till en ny nivå. Jag har genomfört en i princip oförberedd redovisning i ämnet mikroekonomi på engelska. Jag upptäckte av en slump att vår grupp skulle redovisa på dagens tutorial en halvtimme innan det var dags att sticka till tåget. Mindre kul... Panikmessar till alla i gruppen och vi skickar massa sms fram och tillbaka utan att komma fram till något. Det är en gruppredovisning före oss under vilken vi försöker slänga ihop något. Det är jag, en aussiekille, en aussietjej och en tystlåten japan. Plötsligt är det vår tur. Vi utväxlar desperata blickar innan vi går fram. Tjejen ger en lapp till japankillen som läser innantill, mumlar utan att titta upp en enda gång och stakar sig på vartannat ord, typ "we are going to ta.. talk about... about the se.. sellers on eBay and.. and..." osv. Situationen är så otrolig löjeväckande och plötsligt råkar jag och aussietjejen titta på varandra och vi börjar gapskratta. Och det blev verkligen så där så man inte kan sluta skratta. Japankillen är klar och det är min tur, jag försöker tvinga mig själv att sluta skratta vilket är lättare sagt än gjort.
Till slut gick det faktiskt bra trots att jag inte var helt på det klara med vad jag ville få fram, adrenalinet rusade som av tusen koppar kaffe och jag försökte att inte se det komiska i situationen. Oprofessionellt, javisst, men vilken utmaning! (till mamma: i övrigt har jag koll på skolan och pluggar flitigt, har fått 75-100% på alla tester hittills). Och jag har lärt mig läxan: inför vår nästa gruppredovisning ska jag ha på mig en löjlig hatt så att folk inte märker att jag är oförberedd utan istället funderar över varför jag har en hatt i form av en lila kyckling på skallen.
Har även varit och gjort lite tester för att få ett personlig träningsprogram av snälla Josefin! Hon pluggar till personlig tränare här i Sydney och behöver försökskaniner vilket jag villigt ställde upp på. Idag fick jag testa mina gränser genom att maxa på bänkpress och benpress, göra så många push-ups jag kunde, springa 2.4 km så fort jag kunde (10.59) samt göra maximalt antal sit ups på en minut. Roligt att testa sina gränser även om jag nästan såg livet passera revy under löpningen. Men bara nästan.
i övrigt är sydney kallt och jag vill surfa, hetsäta almond spread och lukta på min goda fikon-/rosmarinduschcrème från the body shop. life rocks!

Kommentarer
Postat av: mamma

är det kallt nu alltså`? Nu inte länge till Victor kommer.

2011-04-05 @ 22:32:41
Postat av: mamma

tryggt att veta att du har lilla microhunden!

2011-04-05 @ 22:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0