vinden har vänt

Nu sitter jag i mitt nya hem för de kommande 10 dagarna. Världens mysigaste hus som är en ombyggd gammal fabrik med tegelväggar, brunmålade träbjälkar i det höga taket och charmigt ihopplockad inredning. En lurvig hund ligger vid mina fötter, en guldfisk simmar runt i sitt akvarium på en ruffig träbyrå och i trädgården smyger två katter omkring. Det känns som en sån där konstnärsstudio i New York i något gammalt arbetarklasshus som blivit ultratrendigt. En gammal knarrande trätrappa leder upp till ett loft med två rum, ett där jag bor med en liten fönsterglugg i taket och ett mitt emot där svenska paret Joel och Elsa bor, som också var de som fixade boendet till mig - jag är minst sagt tacksam! (även om det kändes vemodigt att lämna Josefin, Pegah och deras trevliga flatmates inne i stan.)
Rummet ligger i ett gårdshus i Balmain en kvarts bussresa från stan. Balmain hör till området Inner West och är en lugn före detta arbetarklass-stadsdel känd för sina mysiga caféer och pubar (det sägs iofs om alla stadsdelar i Sydney...). I stora huset bor en familj med fyra tonåringar. Vad jag har förstått hyr de inte ut till vem som helst utan bara till bekantas bekanta. Lägger ut lite halvtaskiga webcambilder för er att njuta av, ska försöka ta lite bättre bilder imorgon. Sjukt unikt och häftigt boende!
Köket, spegelvänt!

Fattas bara lite almond spread så är min dag gjord

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt Nea, bra att du hittade ett ställe! Hur känner du dem som fixade? Hoppas det inte finns nâgra kackerlackor där ;)

2011-04-23 @ 20:01:44
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0