158000 läsare!

Hej!
Ja, det är tyvärr inte min blogg jag nämner (då skulle jag vara RIK!) men väl mitt fina extrajobb som krönikör på Studentmagasinet! Jag känner mig hedrad att få ha ett sådant ärofyllt uppdrag och jag håller som bäst på att jobba med min andra krönika till numret som kommer ut i början av oktober på alla högskolor och universitet i Sverige. Varvat med lite skolarbete och mängder av te är det krönikan som dagen har ägnats åt. Måste medge att det är lite tricky att vara kreativ på beställning... Känner mig lite som en rockstar som står på en stor scen - hur berör man så många människor?! Svaret är givetvis att jag bara är mig själv överdrivet mycket och så får folk gilla eller ogilla! Och fast jag blev livrädd när jag först upptäckte att det är en tidning av så stor kaliber så peppar det stora läsarantalet mig bara till att göra ett ännu bättre jobb!
Idag har jag även fått gratisfrukost på en tesalong (därav te-mängderna) tack vare en presentcheck som jag fick på Organic Expo förra helgen. Jättegod omelett med lax och avocado och ett fantastiskt vitt te. Smaken är svårbeskrivlig och liknar inget annat te jag någonsin har smakat - nästan lite gräddigt! Vitt te är väldigt nyttigt eftersom en stor andel av mineraler och vitaminer finns kvar (det är mindre behandlat än svart och grönt te) och detta skulle även hjälpa till att få bättre hy!
Nu är det kväll i Sydney efter en rätt varm och solstrålande dag - ni skulle se, så fort solen kikar fram är det så starkt att hela ens omgivning bara lyser, hus människor träd allt! Hoppas att mina i övrigt snälla och rara flatmates inte bestämmer sig för att köra igång torktumlaren halv ett i natt... Tjingeling chicken wing!
Här tänkte jag egentligen bjussa på en bild på den rökta torsken (episkt namn) som jag käkade till middag häromdagen! Men då den bilden var av beklaglig kvalité får ni se mig istället - tjoho, så här ser jag ut idag!

Okejråå bara för att namnet är hilarious: rökt torsk/smoked cod på en bädd av räkmajonnäs och slicad zucchini.

Kommentarer
Postat av: Frida Pygmeisk

sv: åh tack, vad glad jag blir! =)

2011-08-17 @ 15:04:58
URL: http://pygmeisk.blogg.se/
Postat av: mamma

ser gott ut och du är fin på bilden!

2011-08-17 @ 22:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0