dagens uttryck: generande hårväxt

Idag väljer jag att uppmärksamma uttrycket "generande hårväxt". Helt enkelt därför att det låter så kul.
Med det sagt har jag inte så mycket nytt att tillföra er. Jag har i vanlig ordning tränat (morgonpromenad & spinning), pluggat, fått höra att detta är kallaste vintern på åratal (jackan åkte på idag), fått massa nya flatmates i form av en kackerlacksinvasion i köket (har inte sett några av giant size-lackorna än utan bara de små), druckit för mycket te, spanat efter jobb tills när jag tar examen och dammsugit!
Och justdetja, jag höll på att glömma - dagens spinningpass fick en dramatisk vändning när jag rev upp långfingret! Blodet bara sprutade men som den fighter jag är fortsatte jag att trampa tills jag svimmade av blodförlusten. Nää riktigt så långt kanske det inte gick men det blödde rejält och jag funderar på om jag kommer att få ett ärr för livet för det blev rätt djupt. I så fall måste jag komma på en betydligt mer spännande historia om hur det hamnade på mitt finger än "jag fastnade i spännet till pedalbandet på spinningcykeln". Varför? undrar ni. Helt enkelt därför att livet blir så mycket roligare om man spetsar till vardagliga situationer. Jag tror att jag är väldigt bra på att ha roligt över ingenting. Och det är ju... kul!
Nu är det läggdags. Även om jag har bra disciplin gällande mat och träning så har jag värdelös disciplin på sömnfronten... Känner mig som en tonåring som vet att jag borde gå och lägga mig i tid men fastnar vid datorn. Men jag ska bara kika runt lite på internet, facebook, läsa en tidning här och en blogg här och så blir det sent. Ej att förglömma mitt dagliga Skype-samtal med V,  det ligger jag gärna sömnlös för <3
Ha en finfin tisdag så hörs vi igen imorgon!
Peace/ L
Checka såret på mitt långfinger! Lite Harry Potter-inspirerat va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0