förväntansfull

Tjoho!
Ny vecka och för mig även ny termin i skolan! Jag åkte ut till uni för min första föreläsning i Applied Microeconomics. Kursen verkar hur bra som helst - till min stora förtjusning ska vi ha samma föreläsare som i microkursen jag läste förra terminen och hon var den klart bästa föreläsare jag har haft! Glad, entusiastisk och pedagogisk. Dessutom var vi bara ca 30 studenter på hela kursen så det kanske blir lite mer ordning och reda och lite färre bortskämda skräniga australiensiska snorungar som jag vill kasta ruttna ägg på.
Jag har även köpt en fin (begagnad) kursbok i Macroeconomics och vunnit en cafébok! (man skulle motivera vad som var bäst med Melbourne. Att jag inte har varit där glömde jag visst säga, hehe) Så nu är jag superdupertaggad över nya terminen! Justdet, på torsdag ska jag på intervju angående internshipet - så spännande! Jag ska vässa engelskan och leta fram min fina retorik så att jag kan övertyga dem om att jag är en duglig kandidat.
Just nu sitter jag på Martin Place i centrala Sydney och har just käkat en wrap för halva priset. Ett tips till alla som besöker Sydney, på eftermiddagarna säljer alla restauranger ut överbliven mat för en billig penning! (så kanske det är i Sverige också? jag vet inte, där är jag kraftigt trogen mikromat i plastlåda!) Solen skiner och jag har burit runt på höstkappan hela dagen, väldigt överflödig - jag gillar vinter där man kan gå i klänning utomhus!
nu måste jag dra, ska flytta in i mitt nya place där ris är inkluderat i hyran!
peace
Bara för att ni dör för att få se mina nya böcker! Om författarna läser detta vill jag ha lite ekonomisk kompensation för smygreklam :)
Denna hade jag funderat på att köpa för $35 men ödet ville annorlunda - gratis är gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0