Om detta är ett karaktärstest är en epic fail nära!

Vill börja med att tacka Helena för inviten att rida på hennes häst! Jag kanske blir en inbiten hästtjej på gamla dar! När du kommer hit kan vi gå till parken och titta på hästarna :)
Hur som helst. Jag är rätt nöjd med mina matvanor men jag har en stooor last: choklad. Jag skulle kunna äta choklad till frukost, lunch och middag och tycker inte att något kan smaka för mycket choklad. Är tacksam på livstid gentemot aztekerna eller vilka det nu var som kom på att kakaobönorna är Guds gåva.
Ja, ni fattar på vilken nivå denna min passion är. Nu till saken: sedan dagen jag flyttade in har det legat en merci-chokladbit i smaken hasselnötsnougat på köksbänken. En meter från min lilla vrå. Jag försöker kolla bort men jag ser den varje gång jag går till köket. Och imorgon har jag bott här i två veckor, så what's the deal liksom?! Hur kan man lämna en oäten choklad framme så länge? Sedan kom jag på: det är förstås en fälla. Mina kallt utstuderade flatmates vill se om jag är en pålitlig eller kleptomaniskt böjd person. Snart tycker jag det är värt att gå över till den senare kategorin. Den kan ju inte bara ligga där och ruttna i sitt eget skal, eller hur?!
Dagen har ägnats åt timmar av plugg, väldigt vad mycket läsning de prackar på oss i skolan - tur att det mesta är intressant! Har även hunnit med en promenad för att det är bra för intelligensen och för att slippa befinna mig på samma lilla kvadratmeter 24 timmar i sträck. Ska sanningen fram är jag lite lätt medtagen från gårdagskvällens fest. Har vanligtvis ett sunt förhållande till starkare drycker men min flatmate drog med mig på nån privatfest på en klubb där hon kände alla och vi fick flaska efter flaska med champagne..! gott! Annars har jag skypat med fina V och Carro och ätit rökt torsk (kan inte bestämma mig för om rökt torsk eller smoked cod låter roligare, haha! måste ätas igen bara för underhållningsvärdet i namnet).
Ha en fortsatt fin söndag, nu är det sängen och Scrubs som gäller innan jag säger godnatt för dagen.
Detta är inte sjysst någonstans!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0