Possums, pizza och pärlor

Heeej!
Nu är det söndagkväll i Sydney och ännu en händelserik vecka har passerat! Jag har haft en hektisk men alldeles förträfflig helg. I fredags hängde jag som bekant med Sarah och gick på stan i stormen, sedan mötte jag upp Madde på Four Seasons Hotel där självaste Lady Gaga bodde när hon besökte Sydney för några veckor sen! Elegant och mysig hotellbar. Vi förflyttade oss sedan till närliggande The Rocks som är gamla stan.
På lördagen hann jag förbi gymmet en sväng, sedan direkt till biblioteket där jag har hittat ett nytt favoritrum att plugga i med glastak. Hem en snabbis och iväg till Sarah igen där det bakades (lagades?) pizza och anordnades syjunta - inte alls tantvarning för två 20-nånting en lördagkväll... Jag (som är fruktansvärt ohändig) lyckades göra ett fint pärlarmband på samma tid som Sarah sydde en långklänning från grunden. Nästan gång kanske jag hinner med ett halsband?
Idag åkte jag ut till finfina biblioteket på uni. Till min stora glädje har de öppnat alla 4 våningar nu så man slipper sitta i knät på varandra på bottenvåningen! Ett trevligt café finns också där med ekologisk mat o dryck. Sedan handla på ett överfullt Coles, laga mat och prata med V en snabbis och sedan avslutades helgen på bästa tänkbara sätt - en timme och 10 minuters löpning i kvällsmörkret! Jag vet inte varifrån energin kom men nu uppnådde jag mitt mål med 6 träningspass i veckan vilket känns hur bra som helst. Måste säga att jag är mer imponerad av folk som inte tränar - hur orkar man med all stress om man inte tränar?! Hur håller man sig frisk? (jag har inte varit sjuk en enda gång sedan jag kom till Sydney den 4 februari!!) Vad har man för roligt att se fram emot efter en lång dag?
I bästa turistmanér sprang jag till hamnen och tillbaka där jag körde lite intervaller kring Operahuset, ett söndagsnöje värt namnet! Sabbade som vanligt några glada asiaters semesterbilder (du kan springa där 3 på natten och det är garanterat någon typ som tar kort!), råkade väcka två uteliggare genom att trampa på ett brunnslock (dålig karma?) och spanade efter ilskna possums i Hyde Park. För ett tag sedan råkade jag ut för en mycket närgången possum. Det var i Hyde Park i skymningen och ett par hade stannat till och började locka på den. Oblygt rultade djuret fram mot dem. Possums är mycket speciella varelser som liksom vaggar fram, har tryne och ser ut som stora silverfärgade råttor. Just denna possum var något invalidiserad då den hade tappat ett öga och hade ett stort sår på ena kinden - den såg extra frånstötande ut. Jag stannade och tittade men då stirrade den på mig med sitt friska öga och började halta fram rakt emot mig! Jag började gå och den följde efter!! Vet inte om det är som med tjurar, att jag hade på mig någon särskild färg som irriterade den? Då jag inte hade lust med possumfäktning började jag springa och då stannade den och klättrade trött upp i ett träd.
Ikväll höll de sig dock snällt uppe i träden tillsammans med fladdermössen (jag vet, jag har också tänkt på att man skulle kunna bygga en trädkoja och bo gratis mitt i stan, men på grund av odjuren är det nog en dålig idé).
Imorgon ska jag träffa min praktikhandledare för första gången! spännande! Kika in här på bloggen så får ni se hur det gick. Och jag har fortfarande ett frågeformulär som jag ska lägga upp med en massa snaskiga fakta om mig - don't miss out!
Ha en fantastisk söndag allihopa och ät mycket spenat!
Spindlar och ormar i all sin ära, men possum är Australiens farligaste djur och dödar massor av människor varje år! Se dess ögon glöda i mörkret!

Kommentarer
Postat av: mamma

akta dig noga för levande possums!

2011-08-26 @ 23:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0