På allmän begäran: Svar på frågeformuläret! (Hej konsument)

Bästa promenad : Gillar att trampa på den fina Kanarieön Teneriffa! Här i Sydney är det nog i Centennial Park bredvid hästarna.
Favoritgata : Crown Street för att namnet är så fint och den har galet många mysiga restauranger 
Favoritdrink: Vad som helst som smakar choklad... låter jag som en 80-talskärring med blått hår om jag säger Irish Coffee? ;)
Äter lyxmiddag på : Skulle gärna äta på restaurang Guillaume at Bennelong som ligger i Operahuset!
Bästa mikromaten: Äter sällan mikromat, all näring dör ju...
Favoritförort: Är Paddington en förort? I love Paddington! 
Fikar gärna på : Le Monde i Surry Hills, Starbucks
Bästa lunchställe: Min favoritindier i Darlinghurst
Bästa brunchen : Little Marionette i Annandale
Bästa kaffet : Le Monde, Barefoot Coffeetraders i Manly
Bästa konsertlokalen : Har ännu inte varit på konsert i Sydney... Med risk för att låta pretentiös - Sydney Opera House kanske?
Bästa baren: 360° Bar & Dining i toppen av Sydney Tower, 300 meter ovanför gatorna!
Här bjuder jag mamma på middag: var som helst om du kommer hit ;)
Här bjuder jag pappa på middag: se ovan
Senaste Sydneyupptäckt: Matavdelningen i gallerian David Jones som säljer lyxiga ostar, exotiska frukter, choklad och viner! 
Senast sedda teater-/dansföreställning: Baletten British Liaisons i Sydney Opera House!
Senast sedda utställning: En utställning om spioneri i Australien under 1900-talet på Justice&Police Museum
En bra gåbortspresent: Känner mig lite för ung för denna;) jag gillar klassikerna blommor och choklad!
Favoritlyxartikel: Viktor&Rolf Flowerbomb EdP
Läser just nu: Madame Bovary av Gustave Flaubert (+ Macroeconomics och Cafe Guide Sydney)
Läser helst: Klassiker med historia, kärlek och dramatik... allmänbildande och underhållande på samma gång!
Favoritråvara: Guld. Eller rödkål! Fast det är råkost kom jag på...
Favoritfärg: Svart
Favoritmärke: Seduce (märket på min nyårsklänning)
Favoritskor: Skulle dö för ett par rosa ballerinas från Repetto
Klädkonto per månad: Varierar, från 0 kr förra hösten till betydligt mer
Dricksprocent: 11-13% (vin)
Modeförebild: Linda
Motionerar: 6 ggr/vecka
Mest överskattade affär: Leksaksaffärer. Snacka om att cementera könsroller i ett alldeles för tidigt stadium!
Det dyraste jag har köpt: ? 
Favoritprodukt på Systemet: Ekologiskt rödvin (bohemvarning på mig!)
Favoritprodukt på Apoteket: Sån där nässpray som är icke-beroendeframkallande som man bara kan spraya med för att det är roligt!
Bästa fyllekäket: Langos från langosmannen som sporadiskt huserar i Uppsala om somrarna
Lyssnar på: The Beatles och allt möjligt annat förutom dansband, country o annat vidrigt
Bästa förfestmusiken: House och sådant som man blir på partyhumör av
Senast gnolade: Vill inte skriva det här, men okej: en Justin Bieber-låt. Till mitt försvar kan jag säga att dom spelar sönder honom på mitt gym och att "U smile, I smile" faktiskt är rätt catchy..! 
Senast köpta skivan/-låten: Ojjjj, det var länge sedan jag betalade för musik... Måste ha varit den senaste Beatles-CD:n jag köpte i min ungdom! Revolver kanske?
Mitt sämsta köp någonsin: $20 ballerinaskor från en kinesaffär som gick sönder efter två veckor. Dyrt och kvalité är mina ledord vid klädköp framöver!
Dansar helst till: House, elektroniskt, 60-tal
Senaste impulsköp: En jättejordgubbe doppad i mörk choklad. Säljs lite överallt i Sydney för $2 - rekommenderas!
Senaste fyndet: Gråa träningsshorts på 50% rea! (se bild)
Senaste secondhandfyndet: hm... var länge sedan jag shoppade second hand tyvärr! Pinsamt i en stad som Sydney som har massor med fina vintageaffärer. Men det är nog min stora tjocka stickade vita tröja som jag köpte i Enköping i vintras för 70 kr!
Fulaste klädfärg: Neongrönt är hemskt fult
I dvd-spelaren/datorn: Massor av Scrubs-avsnitt! 
Användbar pryl: Jag gillar starkt min röda temugg med tillhörande sil och lock, den gör mig på bra humör på morgonen! (givetvis denna min MacBook Air också men det var lite för uppenbart svar)
Mode jag aldrig vill se igen: Utsvängda byxor. Allt med strass. Asymmetriska frisyrer (kort hår på ena sidan, långt hår på andra).
Bästa huvudbonaden: En lantligt romantisk stråhatt kanske?
Favoritaccessoar: Vita pärlörhängen. Klassiskt och passar till allt! (Tyvärr har jag återigen tappat bort den lilla men ack så viktiga plastbiten på baksidan till det ena så för tillfället använder jag dom inte)
Bil/Transportmedel: Tåg. Ni hittar mig ofta på röda linjen mot Hornsby via Macquarie Park! 
Återvinner: Alldeles för dåligt här i Sydney, skäms!
Hejar på/håller på: Hagunda IF som är min pojkväns innebandylag :)
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Sitter och konspirerar om mina medpassagerare så till den grad att jag måste byta vagn. Läser, lyssnar på musik, skriver listor och reder ut halsband som har trasslat ihop sig!
Träningsshortsen - fina va? Med australiensiska mått mätt klassas dom nästan som byxor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0