vårkänslor

Hello!
Idag har jag mött upp Jasmina och Haris, det svenska paret som V och jag lärde känna på Whitsundays. Vi tog en fika på Lindt chokladcafé i solen, galet vad det stekte idag! Inte ett moln på himlen och riktig sommarvärme mitt på dagen. Enda tecknet på att det fortfarande är vinter är att det är svalare på kvällarna och blir mörkt kring halv 6. Men det går åt rätt håll! Sedan åkte vi till stadsdelen Paddington som ni har hört lovprisas i bloggen tidigare. Nära innerstan men mer som en mysig trött liten stad. Jag lekte guide och vi dreglade efter dyra fina plagg i skyltfönstren i de fina små butikerna.
Jag är förtjust i min nya lägenhet trots att det är säkert 70 trappsteg från gatan upp till lägenheten - man passerar en slags innergård vilket ju är förträffligt eftersom det skapar ett avstånd mellan mig och den trafikerade vägen. Det roliga är att de ca 70 trappstegen (ska räkna imorgon!) är så lätta att gå uppför, man bara studsar upp som en nypumpad basketboll! Som gammal brevbärare kan jag säga att dessa är såna där snabba bra trappor som man gillar. Bra snabba trappor för en brevbärare är generellt:
* ganska plana
* gärna spiralformade
* breda!
alltså INTE såna där smala korta som man får göra en 180° sväng på för att komma tillbaka, usch, de kan förstöra en hel arbetsdag! Vi har dock en fin fastighetsboxanläggning här så brevbärarna får spara sina spiror till andra hus.
Hann även med ett överkroppspass på gymmet, så underbart att vara igång med träningen igen! Jag har verkligen saknat det. Imorgon är det första föreläsningen i mina macroeconomics och Asien business-kurser och jag ser med spänning fram emot det!
Nu hoppas jag bara på att få sova. En av tjejerna jag bor med har sin pojkvän här och de är mitt i en livlig diskussion om huruvida pungråttor med kort eller lång päls är gulligast (eller nåt annat, jag kan inte riktigt urskilja orden). Tur att jag har mycket och intressant läsning som sällskap i min (väldigt bekväma!) säng.
Au revoir!
Mina nya hoods! Jag bor alltså i Surry Hills. Notera närheten till centralstationen (där det blå tåget ligger på kartan) samt stan (där det står "Sydney" på kartan).

Kommentarer
Postat av: mamma

kul att få läsa "läget" och få se kartan

Kram mamma

2011-08-02 @ 23:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0