BigCityLife

God afton!
Här i Sydney är det kväll och jag har blivit av med en av mina två madrasser. I-landsproblem ack ja, men är man prinsessan på ärten så är det lite jobbigt. Men vad gör man inte för sin flatmates bästa kompis som kommit hela vägen från Vietnam för att hälsa på? Jag gjorde veckans mycket ansträngande städning också dagen till ära (5 minuters dammsugning) - visst är jag lite av en idealflamate? ;)
Jag är på superbra humör för jag har just fått prata länge och oavbrutet med min kära V! Det är sällan Skype fungerar bra men idag var det på topp och vi hann säga mer än "hejhurmårduvadärdetförväderhejdå". Vi delade vår fascination för de stora svenska bloggarna vars författare knappt lämnat blöjstadiet och skriver om saker som en treåring skulle anse vara osofistikerat. Om hur mycket som beror på image, att de unga läsarna identifierar sig med de stora bloggerskorna och vill se ut som dessa. Jag har ändå svårt att se hur man varje dag kan följa personer som skriver inlägg på ytterst tvivelaktig journalistisk nivå om väldigt triviala ting och utan några fina bilder. Själv försöker jag stilistiskt hellre ge mig ute på svag is än att spela safe, det blir så mycket roligare då - som på så många andra områden i livet :)
Idag har jag också gjort mina första två timmar på internshipet! Det är inte av det glamourösa slaget - de två timmarna ägnades åt att skyffla jord från stora säckar till en skottkärra och vad som sammanlagt skall bli 240 stora krukor. Men detta är bara själva uppbyggnadsfasen av experimentet. Det ska bli mycket spännande att följa plantorna och se om förhöjd koldioxidhalt påverkar deras välmående. Att jag dessutom får jobba tillsammans med två doktorer/forskare inom växtfysiologi och ekologi som skriver för de största vetenskapliga tidsskrifterna i världen är en stor ära!
Avslutar med lite bilder från gårdagen och dagen idag! enjoy!
Igår morse. Tog fel buss (igen) när jag skulle till mitt gym vilket resulterade i en liten promenad. Genom ett stängsel kunde Sydney CBD skådas! I mitten ser ni tornet med den roterande baren som jag har skrivit om.
En gata nära mig. Notera lutningen som är typisk för denna stad! Välskulpturerade ben får man på köpet.
Ett företag i närheten av mig
På väg ned till tunnelbanan. Notera att man i Sydney står till vänster istället för till höger som i Sverige!!
Utanför State Library precis där stan börjar i skymningen. Botanic Gardens kan skådas på andra sidan vägen.
Sydneys "Stora Torget" - Martin Place i kvällsljus.
Martin Place. Tusentals pendlare på väg hem
På campus idag. Studenterna tar igen sig i vårsolen
Det syns inte riktigt på bilden, men träden är fulla av knoppar - i slutet av augusti! 
Min ständiga följeslagare silikonmuggen. Älskar att dricka mitt dagliga kaffe i denna!

Kommentarer
Postat av: bra bilder

Vilka fina bilder du tar! kul att se från Sydney igen

2011-08-25 @ 17:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0