aliens, ostar och vuxenpoäng

Heej!
Här kommer bilder från fredagskvällens trevliga dinner på italiensk restaurang i Balmain! Imorse flydde jag hemifrån från det där hemska ljudet ni vet. Det var inte bara i mitt huvud för mina flatmates hade också hört det! När jag kom tillbaka höll jag tummar och tår och bad till alla möjliga högre makter att ljudet skulle vara borta. Efter en stund kom det tillbaka men bara för någon sekund, innan det tystnade och dog ut förhoppningsvis för gott. Jag har lite olika teorier, bland annat att det var aliens som försökte kommunicera med oss.
Eller kanske jag från ett parallellt universum. Vem vet?
Idag har jag handlat lite, till min rygg och min mammas glädje kan jag säga att jag äntligen skaffat ryggsäck! Det må vara alla fashionistors mardröm men jag hittade en riktigt fin brun i lite vintage-stil som ser ut som en gammal kappsäck. Stor och rymlig också så både datorn och böckerna och en mindre småstad får plats! (nästan) Är detta ytterligare ett steg in i den sällsamma sfär som är vuxenvärlden?
Förutom att shoppa (Sydney är en extremt svår stad att shopping-detoxa i) har en kortare löptur på trötta ben hunnits med i parken. De stora bruna hästarna var inte där idag utan bara en liten ljus ponny, ett kärlekspar i ett träd och några svarta svanar. Tar med kameran nästa gång så får ni se!
På kvällen åkte jag ut till Maddes o Matt's nya place i stadsdelen Drummoyne som ligger i området Inner West en kort busstrip från stan. Alla stadsdelar i Sydney tillhör ett större område som beskriver dess geografiska läge och för de insatta säger en del om kultur och rykte. Surry Hills hör enligt vissa källor till Eastern Suburbs dit bl.a. Bondi hör. Det var ett jättemysigt kvarter med mycket buskar och träd och kändes mer som en småstad fast det var så nära city! Både jag och Madde är väldigt förtjusta i ost så jag tog med lite ostar som inflyttningspresent som vi satt och gnagde på som glada möss.
Nu ska jag sova och ligga och hålla om min nya fina ryggsäck och hoppas på att alla aliens lämnar mig ifred inatt!
Ha en fin helg!
/eder L
ps: jag skojade bara tidigare. possums är inte alls farliga! de ser bara så farliga ut att jag var tvungen att säga det! watch out för ormar, spindlar och krokodiler down under.
Matt, Madde o Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0