Döda ormar och vårkänslor

TJA!
Saker och ting går okristligt långsamt när det gäller mig och bloggen. Nu har jag efter härliga sju månader fattat hur man länkar inläggen till Facebook! Detta kommer antagligen resultera i att hälften av alla mina vänner blockar mina statusuppdateringar men förhoppningsvis att andra halvan hittar till min eminenta blogg.
Förutom att lära mig om pengar och lycka (se föregående inlägg) har dagen gått på temat att finna. Jag har idag hittat en död orm på min praktikplats (den låg i en jordsäck), ett busskort med sju resor kvar (det tredje jag hittar på en månad!) och ett vykort som jag köpte för två månader sen och som har varit spårlöst försvunnet sedan dess. Kanske har jag också hittat ännu en del av min själ - detta är ju lika mycket en inre resa som en yttre!
Det har varit så varmt och skönt de senaste dagarna, solen gassar Australien style. Gick nyss hem från gymmet 10 på kvällen med endast en tunn tröja och shorts - helt OK vinter! och på torsdag blir det v-å-r :D
Nu ska jag sova. Ville egentligen bara berätta för er om ormen. Igår såg jag två feta råttor vagga fram i Hyde Park - Sydney goes loco, djur överallt ju... Ha en jättebra måndag allihopa, snart är det helg!
Jag med mitt gratis busskort + nya ljusgula träningslinne som jag hoppas ska bli superfint med lite solbränna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0