svettonsdag

Goddagens!

Idag måste jag få idka lite självbeundran och säga att jag är stolt över mig själv! Trots att jag var trött ställde jag klockan på halv 8 (vilket är astronomiskt tidigt för mig - jag vet, min dygnsrytm är lätt skruvad och jag är hemskt bortskämd) och gick en morgonpromenad på en timme innan frukosten. Hemligheten heter gratis påse snabbkaffe på gymmet och som den girigbuk jag är råkade jag ta två. Koffeinhög snörde jag på mig skorna och sedan kunde jag ha traskat till Melbourne! Det gjorde jag dock inte utan jag vände vid Centennial Park, en stor fin park några kilometer hemifrån mig. Det enda tråkiga är att vägen dit går längs en gata trafikerad à la Autobahn så ögonen och näsan rann av avgasförgiftning. Utvecklar jag tråkigheter som astma och lungcancer i framtiden får ni komma ihåg att det var här ni hörde det först! Sedan efter plugget så tänkte jag ta igen lite förlorad nattsömn men då var mina flatmates nere och lagade mat och kollade TV så jag stack till gymmet och körde ett spinningpass. Spinning är bland det jobbigaste som finns men det är skönt nu efteråt iaf. Framför allt är jag glad att jag två gånger lyckades mana fram träningsdisciplinen trots att jag var så trött.

Nu sitter jag och dricker det ljuva gröna mangoteet som jag tröstköpte när kära Victor drog hem (1 vecka sen idag, tiden går!). Till det äter jag ett specialgjort chokladmousse - grädde och 100% kakaochoklad! Jaa, jag har glömt att nämna en viktig händelse i mitt liv. Jag har hittat världens finaste ekologiska matvarubutik ganska nära där jag bor! Av en händelse traskade jag förbi och så bara låg den där. Som en hund i en benaffär gick jag runt och kollade på all fantasifull färgglad mat. Jag älskar mat som är genomtänkt, nyttig och god. Om jag hade lite mera stash skulle jag bara handla där! Eftersom jag är chokladberoende var jag tvungen att pröva 100% kakaochokladen. Till en början var den något av en besvikelse, inte det minsta söt utan snarare bitter. Väldigt bitter. Efter ett tag kom jag på att eftersmaken var rätt god. Sedan kom jag på den genialiska idén att smälta den och blanda med grädde och hips vips blev den supergod! Mitt omdöme är alltså: pröva den, men inte ensam! Ett annat fynd var marinerad vegetarisk "kyckling". Lär bli både ett och två besök där framöver!
Imorgon står intervjuuu på schemat, wish me good luck! Jag menar, praktik i Sydney - hur episkt?!
Nu är jag trött och längtar efter min otroligt sköna säng med vad jag tror är sidenlakan! Men först ska jag kika lite träningsbloggar o annat kul, tänka ut lite egna bloggidéer och skypa klart med V. Livet är allt bra härligt ibland :)
Auf Wiedersehen!
Jag gör en konstig grimas. Inget botox här inte!

Kommentarer
Postat av: mamma

kul!

2011-08-03 @ 23:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0