torsdagdenfjärde

HEEJ :)
Jag borde inte skriva om det redan men jag är so excited angående internshipet! Fick två sjuuukt intressanta praktikplatser att välja mellan så hela dagen har gått åt till att våndas och ha beslutsångest. För en som kan stå och vela en kvart mellan två olika märken cashewnötter på Coles är beslut av sådan här kaliber minst sagt jobbiga. Kan nämna att det ena innebär forskning på universitetet om hur växter reagerar på stress i form av utsläpp, typ koldioxid. Det andra var på en non-profit (icke vinstdrivande) miljöorganisation som håller i olika projekt för att bevara miljön och naturen här i New South Wales. Jag kan tänka mig att jobba med både forskning och projekt i framtiden så det var otroligt svårt. Till slut valde jag att söka miljöorganisationen för att det kändes spännande och allmänbildande. Förhoppningsvis lite mer omväxlande än labarbete även om det kan vara roligt också. Kvar är en intervju med företaget då jag tänker slita ut min själ och servera den på fat om det behövs (vilket det förhoppningsvis inte gör). Men mer om det nästa vecka!
I övrigt har jag idag spelat bas(!), tävlat om att vinna årskort till Sydneys basketlags hemmamatcher (galet hög stekarfaktor) samt varit en sväng på mysiga Coogee Beach. Sedan blev det gym, en halvtimmes löpintervaller följt av 45 min core bosu-pass. Man gör alla övningar på en bosuboll = hälften boll, hälften platta. Jobbigt men roligt och givande, rekommenderas! Pratade även med en av mina flatmates. Dom är båda 92:or. AAAH! Inte ett dugg åldersnoja för min del.. Jag blev en riktigt skicklig skådespelerska då jag med stolthet i rösten förkunnade "I am 24! Only!" Tjejen är otroligt allmämbildad, drog hela Vietnams historia för mig och berättade lite om språket och andra asiatiska språk och kulturer. Tydligen har norra Vietnam en väldigt strikt och gammalmodig syn på det mesta medan södern är mer västerländskt och frisläppt vilket härrör från en historia av kommuniststyre i norr. Från Vietnams historia gör jag en totalt osmidig övergång till min sköna säng, klockan är en bra bit över midnatt nu och sova har aldrig känts mer rätt! Ha en fin torsdagkväll!
Justdet, jag höll på att missa - idag firade jag och Sydney ett halvår tillsammans!!! :) vi har haft våra ups & downs men just nu är jag glad och tacksam över att vara här, vi går ju mot ljusare tider!



Kommentarer
Postat av: mamma

låter bra att du och Sidney trivs, du ska ju va där ett tag till. Som sagt skypa ev imorgon fredag, (idag för dig) P.s Yoda ligger och snarkar!

2011-08-05 @ 00:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0