lördagdensjätte

Heeej!
Jag har just skypat med min kära familj, så roligt att "befinna sig" i deras vardagsrum fast man är på andra sidan jorden! Trots att jag är blivande ingenjör slutar jag aldrig fascineras av teknik och jag tror att skype är typ 50% teknik och 50% magi.
Idag har jag umgåtts med samma trevliga människor som igår. Vi besökte fina Paddington Market (bästa marknaden i Sydney) där jag inhandlade ett häftigt födelsedagskort till lillebror som fyller hela 22 år imorgon! Sedan traskade vi hela vägen tillbaka till stan och stannade på vägen på ett café. De serverade varm choklad gjord på riktig smält choklad!! Tyvärr åker de trevliga människorna hem till Sverige imorgon som så många andra jag träffat här... Men det roliga med svenskar är att det är lättare att träffas igen när jag kommer tillbaka! Jag ser ljust på framtiden i Sydney och tror att jag kommer att lära känna mycket nytt roligt folk innan jag åker hem.
Hann även med ett gympass precis innan stängning - tror jag var sist ut, hehe... Ben och axlar var dagens fokus. Otroligt härligt att traska hem i den mörka varma kvällen! Nu är jag totalt slut efter dagens aktiviteter så det blir lugn hemmakväll med det goda teet.
I övrigt är jag på bra humör för jag har upptäckt att tjejerna jag bor med prenumererar på Cosmopolitan och har den goda stilen att lämna kvar den på matbordet, jippi! (den är svindyr här, 8 dollar = 8 koppar kaffe på 7Eleven)
Kvällens dinner: vegetariska köttbullar i tomatsås, broccoli och crème fraiche. gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0