back from tha hood

Tåget till Rooty Hill tog dryga timmen från Wynyard. Kan säga att förorten här är way mycket mer förort än alla stockholmsförorter tillsammans! Så det var en upplevelse av stora kulturella mått - kul att se en annan sida av stan än CBD!
Tidigare under dagen besöktes härliga Manly. Jag och Julia tog bussen och hookade upp med James (från UK) och Taty (från Ecuador). James har jobbat som steward på British Airways och verkade ha levt ideallivet: plugga på universitet tisdag-torsdag, sen dra till New York, LA, Singapore och Sydney över helgen, få bo minst en natt på hotell och sedan tillbaka (vad som lät mindre smickrande var det konstanta tillståndet av jetlag. Mina första två dagar här i Sydney befann jag mig i en konstant dimma som varken skingrades av kaffe eller djup sömn. Ära och berömmelse till all flygplanspersonal alltså!). Solen stekte och havet var alldeles grönt, jag hoppade runt i vågorna som en yster get och slängde ett trånande öga på surfarna (ja, inte på det sättet alltså...)
På grund av att jag kom hem så sent hann jag inte prata lika mycket som vanligt med min älskling, han måste ju jobba. Så det blir lite lördagmorgon-chit-chat imorgon bitti för mig/fredagkväll för honom, sedan tänkte jag dra till det stekiga grekinspirerade public library i stan och äntligen få börja läsa min kurslitteratur - som jag har längtat! :)
btw är det lite drama här i lägenheten, katten Alfred har bajsat på heltäckningsmattan. Igen. Jag upptäckte det the hard way genom att hitta en utkletad kattblaja under min ena guldflipflop... Dags att dra en catfight?

Julia, James och Taty steker på Manly Beach tillsammans med Manta - den rödaste av dem alla!

Lite skärgård på färjan tillbaka till stan. Jag fotade en segelbåt till dig Carro! :D

Kommentarer
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

hej jag har en tävling där du kan vinna ett valfritt smycke! du får supergärna vara med: klicka på länken här under :)

http://vadfanskajagheta.se/2011/february/tavling-14-vinn-valfritt-smycke-fran-bstor.html#comment

2011-02-25 @ 17:54:12
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Carro

haha tack linnea! känner mig hedrad! :)

2011-02-27 @ 14:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0