Bargain Tuesday

Howdie!
Idag har jag haft en heldag på stan innehållande bland annat besök på Art Gallery of NSW, lunch med tre glad pitebor och bio! Gick även till den mysiga stadsdelen Paddington där jag bland annat hittade en Acnebutik.
När man har Ove i Solsidan som förebild (för er oinsatta: är SNÅL) så känns det extra bra när man slösar pengar men ändå får mycket för dem. En sådan dag har jag haft idag. Först lunch - tre stora sushirullar för 35 kr. Sedan middag. Jag sneakar in på ett café som just ska stänga och rear ut dagens sallader - jag kommer över en fräsch grekisk för 35 kr och får även en macka på köpet! Sedan bio, där är det bargain tuesday som gäller vilket betyder 10 dollar (knappt 70 kr) för nya bra filmer som inte kommit upp i Sverige än. Lite simpel matematik säger två restaurangmåltider och ett biobesök mitt i Sydney för 140 kr! Lägg därtill gratis kultur i form av konstgalleriet (gillades verkligen, återkommer med bilder!) och transport (jag har gått så mycket att jag har skavt bort skavsåren...). Storstadslivet kan alltså vara helt okej ibland även för min trötta studentplånbok. (Hittade för övrigt en klassisk Louis Vuitton-plånbok på second hand idag, 2000 spänn, sponsorer sökes!)
Nu är jag helt slut efter dagens äventyr och ska lägga mig och sova för imorgon väntar ENROLMENT = inskrivning på alla kurser och därmed det första obligatoriska momentet i skolan. Spännande!!!
Sushipicknick i Hyde Park idag


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja se Pitebor finns visst överallt sägs det. Men vad gör hon riktigt Johanna i Sydney? Har du träffat Elin och fam. än?

Lycka till imorgon!

Kram mamma

2011-02-15 @ 20:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0