Chinatown, skavsår och livets svåra val

Wikileaksdemonstration i Hyde Park igår - i denna fråga skiljer sig Sveriges och Aus ståndpunkter!

Tjabba!

Sydney bjuder på moln och ”bara” dryga 20 plusgrader denna förträffliga måndag.

Gårdagskvällen spenderades med tre trevliga svenska girls – Ewa, Matilda och Sarah som ska stanna här typ lika länge som jag. Vi kollade in kinesiska nyårsfirandet med en jätteparad på George St, se bilder, men det var så mycket häftigare i verkligheten. Den innehöll bland annat dansande blinkande morötter, jättekaniner och coola karatekids. Asien i ett nötskal?! Sedan gick vi till Chinatown och käkade. Jag fick nån slags gröna pinnar med ostronsås. ehm. Smakade typ lika sexigt som det låter, dvs inte alls…

I övrigt springer jag omkring som en skållad hare och jagar boende. Nära uni, stad eller beach? Ingen lätt issue för någon som väljer toapapperssort på ICA i 20 minuter. Men det fixar väl sig, som allt annat J

Nu ska jag ner på stan och spana in ett gym, beach 2011 har redan börjat för mig och med tanke på att de senaste dagarnas träning begränsats till skavsårskantade flipfloppromenader är det dags att sätta igång! Har även hittat en underbar butik som säljer toksnygga träningskläder för chicanas. Och en skyskrapa som jag och V ska köpa när jag blir rik! Eller hur då hjärtat?

 

Nu har jag äntligen lärt mig ladda upp bilder på bloggen, tack Johanna! Se och njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0