Fredagsnöjen i +30 grader, puh!

Vad roligt att det är så många som läser och kommenterar, jag blir jätteglad och taggad att skriva mer! Tack till er alla! :)
Igår hade jag dock fullt upp med utflytt ur hostelet, transport av alla grejer hem till Julia (hon och hennes australiensiska pojkvän Josh kom och mötte mig på stationen och släpade alla grejer hem till dem = ca 1 km i 30 graders värme, jättesnällt!!), early arrivers barbeque ute på skolan där vi fick träffa nya utbytesstudenter, besök i Macquarie Shopping Center, 40 min väntan på taxi för transport av mina saker till mitt nya hem, att äta ensam på lyxrestaurang i sunkig strandklänning (bara jag på hela restaurangen) samt utgång i stan. Jag och Julia möttes upp vid tåget och gick till hotellbaren på Shangri-La Hotel där hennes pojkvän jobbar, ligger på våning 35 i en skyskrapa. Vi fick fönsterbord med utsikt över Harbour Bridge och Operahuset som låg några meter därifrån samt typ hela Sydney så långt man kunde se, galet häftig utsikt!! Sedan gick vi vidare och hamnade på Bungalow 8 i Darling Harbour. Stannade inte alltför länge men verkar vara ett sjysst ställe. Jag upptäckte sedan att det går minst 4 och upp till 10 bussar i timmen hem till mig oavsett tid på dygnet, awesome!
Förresten, när jag sms:ar väljer min mobil ordet "bbq" framför "bar" - ett säkert tecken på att jag är i Oz?!
Mina roomies är jättesjyssta, gjorde varm choklad till mig imorse och ägnade en halvtimme åt att leta fram ett bra gym till mig. Ska få låna cykel också! Nu ska jag promenera till Woolworths (typ ICA) och köpa lite frukost, hörs later!
De trevliga tjejerna vid mitt bord på BBQ/pizzalunchen på uni igår! Svenskar, norskor, en tyska och en kanadensiska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0