Fullfjädrad student!

Så var man hemkommen efter första dagen i skolan! Dagen avslutades med en TRE timmar lång föreläsning utan paus, mjukstarter är inte the thing på Macquarie University tydligen..! Men jag är så glad och tacksam över att få plugga här. Hade panik imorse då jag inte blivit antagen på någon av mina kurser trots att skolan började... idag. Men jag sprang till study abroad office och pratade med en jättesnäll tjej som hjälpte mig med allt, jag fick alla kurser jag ville och ett skadat glassigt schema därtill! Så här ser mitt schema ut:

Monday
9-11 Macroeconomics Principles
11-12 Geographies of Global Change
13-16 Environmental Economics
Tuesday
11-12 Microeconomics Principles
12-13 Macroeconomics Prinicples
Thursday
11-12 Geographies of Global Change
12-14 Microeconomics Principles
14-15 Geographies of Global Change
Det kommer bli några spurtar tvärs över campus för att hinna mellan de olika klasserna (10 min mellan varje) men ack så värt, jätteroliga kurser allihopa o förhoppningsvis kommer jag kunna tillgodoräkna mig Nationalekonomi A i Sverige. Då behöver jag bara B- och C-kursen och vips så har jag en kandidatexamen i nationalekonomi att lägga till min civilingenjörsexamen! Litteraturlistorna var betydligt tunnare än jag hade fruktat, bara en bok per kurs! Detta kan bara bli hur bra som helst.
Men jag har inte glömt bort att världens bästa utbildning väntar på mig där hemma! Lyft på hatten för miljö & vatten <3
Min fina MQ Uni-tröja, notera att den är Fair Trade! gilla!

Det finns en ishall alldeles vid uni! Kommer definitivt få besök av mig, kanske kring konståknings-VM i mars.

Den fina gröna "skogen" mitt på campus

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kandidatexamen i nationaLekonomi!inte illa.

Det låter som du har det jätte bra.

Kram mamma

2011-02-22 @ 15:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0