Konsten att använda en tvättmaskin

När man kommer till ett annat land kan till synes enkla vardagsföreteelser torna upp sig till svåröverstigliga isberg. Igår skulle jag för första gången tvätta. De jag bor hos frågade om jag behövde hjälp varpå vattenskallen växte sig till ett "neeej, det går hur bra som helst!" Går de fem metrarna till tvättstugan, låser upp vår lägenhets eluttag (varje hushåll betalar för sin egen ström i tvättstugan) och sätter in sladden till tvättmaskinen som är försedd med pedagogiska step-by-stepinstruktioner som jag noggrant följde. Vred igång den men där stod den, orörlig och död som en mumie. Försökte igen och igen. Till slut resignerade jag och gick skamset tillbaka till lägenheten och mumlade något om att jag behövde hjälp. Alltid trevliga Meleny följde med mig tillbaka för felsökning. Efter typ två sekunder trycker hon in kontakten i eluttaget en halv millimeter till och maskinen fungerar prickfritt. Märks det att jag är ekonom snarare än ingenjör här i Sydney?!
Slänger in en bild på en ascool tavla från Art Gallery of NSW. Detta är alltså en målning, inget foto!

Kommentarer
Postat av: anna romanazzi-segerstedt

Kul!

2011-02-17 @ 20:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0