mat

Som så mycket annat har käket down under överraskat mig positivt. Jag fick höra innan jag åkte ner att "Australien är ett köttland" (hm, kanske jag som tolkade fel..?) så jag väntade mig att få leva på isbergssallad och vegemite. Men icket! Det finns faktiskt mycket större utbud av vegetariska halvfabrikat här. som ofta heter något med BBQ för att hotta upp det hela. Går man ut och käkar finns massor att välja på eftersom det finns många asiatiska restos, och tillåme på sunkiga hamburgerhak finns vegburgare!
Dessa ljuva lockelser till trots - min nya darling heter almond spread. Består av 100% mandel och ser ut som att någon först har trampat sönder mandlarna och sen snutit sig över dem. Är nog meningen att man ska slabba på det på toasts men jag käkar direkt ur burken, mmm!
Nu är det kväll i Sydney och sängen väntar, imorgon står massor med nya äventyr på schemat bland annat införskaffande av gymkort. Jag har nästan glömt hur det är att ha tråkigt!
au revoir

Kommentarer
Postat av: anna romanazzi-segerstedt

Ser gott ut. Du får ta hem nån burk när du kommer.

2011-02-22 @ 14:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0