Myten om aussies stämmer!

Denna ljuva stad bara fortsätter att förundra mig. Jag har redan mött så många människor som är genuint trevliga. Det må låta naivt för en svensk men här finns verkligen folk här som bara är allmänt glada och vänliga utan att vilja vinna något på det.

Igår till exempel, jag vill skaffa gymkort och går in på ett gym. Pratar med en som arbetar där och han frågar lite vad jag gör, om jag bor i närheten av gymmet. Jag säger att jag är utbytesstudent som söker bostad. Genast säger han att hans kollega som bor nära mitt uni söker en inneboende och att han ska lämna mitt nummer till henne. Sedan frågar han vad jag brukar träna hemma, jag svarar att jag tränar väldigt blandat men föredrar att gå på classes. Han svarar att dom tyvärr inte har classes, bara egen träning, och nu händer det otroliga: killen rekommenderar mig ett annat gym som är billigt och har bra gruppträningspass och ligger nära uni! Usel försäljare, javisst, men snacka om ädel och välvillig medmänniska!

På en annan affär skrev de (och lyckades stava rätt!!!!) mitt namn på provrumsdörren och hängde in mina kläder. Bra business, men ändå värt att nämna för att de lyckades stava mitt namn. score.
Fick för övrigt klassikern igår: "men du kan ju inte vara svensk, du är ju inte blond!" Laugh or cry?!
Nee nu ska jag dricka lite te här, är sjukt kallt med ac på och dåligt väder ute (ynka 20 plusgrader bjuder Sydney på idag) - sen fortsätter bostadskarusellen. Uppdaterar senare i eftermiddag (tisdag morgon för er). Ciaoooo!
Någon som vet hur man gör så att bildtexten syns på bilderna btw?! Jag skriver så pennan glöder men det syns inte :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0