nervkittlande äventyr på George Street!

tja! Om det verkar som att jag har allmänt lite till liv här nere kan jag dementera det. Kanske för tillfället men att jag är online så ofta beror på mitt frenetiska bostadssökande. Mellan varven roar jag mig med att springa upp och ner längs George St och fixa diverse förnödenheter såsom internet, mobilnummer och mat. Internet ja. Innan jag kom ner hit fick jag höra av alla att "internet is shit in Australia!" vilket jag kan skriva under på. Eller. För att se det positiva: att skaffa mobilt bredband är lätt, ingen bindningstid, man köper bara ett usb-minne som sticks in i datorn och så är man uppkopplad. magi! att det sedan kostar skjortan är en annan cup of tea. Glad i hågen skulle jag så installera mitt internet igår, vilket består i den på pappret relativt simpla uppgiften att sätta in ett litet SIMkort i en lucka i usb-minnet. Jag försökte på alla möjliga sätt och till slut gick det. Men uppkopplad blev jag inte trots att jag följt det pedagogiska instruktionspappret till punkt och pricka.
Jag gick tillbaka till affären där en ilsken kines jobbade, eller snarare jobbade dåligt på servicevänlighet. Förklarade att jag verkligen följt instruktionerna och att det inte funkade. Han öppnar luckan på mitt usb-minne och konstaterar att jag har haft sönder det ack så viktiga SIMkortet! Ni vet, det finns som en liten plastram som man ska bryta ut det ifrån (trodde jag). Det skulle man alltså inte. Han bara "jag försöker fixa, annars får du köpa ett nytt simkort" (=500 spänn). Jag stod där med en vattenmugg med sugrör från McDonalds och höll på att äta upp sugröret av nervositet samtidigt som jag förbannade min klantighet. Den ilskna kinesen (som plötsligt blivit vänligare) sätter in usb-minnet i en dator för att testa om lagningen funkat. Moment of truth... CONNECTED! wiiiihaaa. Så nu har jag internet om jag inte lyckas paja det igen. någon som vill satsa pengar på hur länge jag lyckas?

Kommentarer
Postat av: gert

jag kan sätta 1000 spänn på att jag kommer få köpa ett nytt när jag kommer. eller hur då klumpan?

2011-02-07 @ 22:14:58
Postat av: Linnea herself

deal ;)

2011-02-07 @ 23:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0