stuck in an elevator x 2

Igår (torsdag) lyckades jag med konststycket att fastna TVÅ gånger i en hiss på samma dag! Första gången ute på campus, vi var bara 4 pers i hissen som plötsligt börjar åka nedåt istället för uppåt. Så stannar den i källaren och vägrar röra sig eller öppna dörrarna. Efter några tryck på nödsignalen öppnades dessa dock efter några sekunder. Vi sprang de fem våningarna upp istället i 30 graders värme...
Sedan var det dags för kryssningen som var jättekul! Flera hundra internationella studenter på en stor båt som åker runt i Sydney och man ser solen gå ner bakom alla skyskrapor - vackert! Vädret var på topp och jag hade lust att kasta min lilla sommarjacka över bord trots att timmen blivit sen och mörkret lagt sig. Vid 22-tiden efter lite pizza och vin steg vi iland i Darling Harbour och bestämde oss för att dra vidare. "Vi" var ett gäng på 13 personer från typ hela världen. Så i den kvava fuktiga värmen hittar någon en utomhushiss och tycker att det är en jättebra idé att vi alla trycker in oss i den och åker upp till en gata högre upp. Så där står vi som sillar i det trånga bastuliknande utrymmet. Jag och Ewa som följde med på dagens tidigare failade hisstur börjar skämta om att vi kommer att fastna igen, haha jättekul. Tills det händer. Igen. Hissen masar sig uppåt i en fart som skulle få mördarsniglar att framstå som självaste Usain Bolt och stannar sedan lämpligt mittemellan de båda våningarna. Och det är VARMT. varmt och trångt och svårt att andas. Min cellskräck börjar vakna till liv trots att det verkligen inte är dags. Någon säger att vi måste få in luft för att inte kvävas och då blir jag rätt skraj. Gruvarbetarna i Chile dyker opassande upp i mitt huvud... Stämningen är dock lugn och sansad och någon annan ringer på hjälp, både via hisstelefonen och mobil. Sedan får vi kontakt med folk på våningen över som hjälper till. Efter kanske en kvart börjar hissen mirakulöst nog röra sig igen och vi kommer ut i friheten. Aldrig har jag varit så glad och tacksam över att få springa på en gata och andas frisk luft!
Operahuset i mäktigt kvällsljus sett från vattnet. Betydligt trevligare än att sitta inlåst i en het hiss!

Ikväll ska jag iväg på Surf Camp till en strand två timmar söder om Sydney, jättekul! Kommer tillbaka söndagkväll och då ska jag tydligen kunna surfa helt själv utan hjälp - superbra skills att ha när man bor i Oz. Återkommer med bilder och förhoppningsvis varken magsjuka (som senast jag surfade) eller brutna ben. aloha!

Kommentarer
Postat av: Carro

Otur med att fastna i en hiss och till och med två på en dag!

Ha det så grymt nu på surfingen! Ska iväg nu å äta bakispizza sen blir det vidare till sthlm! Saknar dig! Massa pussar!

2011-02-18 @ 10:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0