Alldeles för små kryp med alldeles för många ben!

Klockan är strax efter midnatt här i Sydney. Katten Alfred ligger i min säng och sover och utanför fönstret faller ett stilla regn. Jag har haft en lugn kväll här i mysiga lägenheten och kollat australiensisk tillsammans med Meleny, en av mina "hyresvärdar". Jag frågade om det finns mygg här som biter människor, tydligen inte! Hur great är inte det?! :D
Redan första dagen råkade jag på en avlandets beryktade spindlar. Halvt bortdomnad i min jetlaggade värld vandrade jag omkring och tänkte "nu har jag varit en hel dag i Australien utan att ha sett en spindel". Sekunden efteråt får jag syn på ett enormt spindelnät i ett träd med en flera centimeter stor spindel i mitten... Har dock hört att de trädlevande spindlarna är ofarliga - farligast är den lilla funnel-webspindeln som jag inte har stött på ännu - inte mig emot...
http://en.wikipedia.org/wiki/Sydney_funnel-web_spider
Jag oroar mig inte särskilt mycket över alla Australiens faror utan har en nästintill andlig "det-som-sker-det-sker"-approach till det mesta. Lite kanske det beror på den ytterst jaktbenägna katten som ligger vid mina fötter och låter alla förbipasserande kryp gå en säker död till mötes. Tack Alfred, tonfisk till dig!
Morgondagens plans är relativt lösa - hade tänkt åka in till stan med färjan igen (börjar bli beroende, har redan köpt ett 10-resorskort! och jag kan säga att beroendet är i klass med att röka prismässigt) för besök i väskaffär och Art Gallery of NSW, Sydneys stora galleri för nutida konst. Sedan kanske heada mot Eastern Suburbs för första gången och spana in Bondi Junction! Förutom spindlar och jag så verkar även regnet älska Sydney så famösa Bondi Beach kanske får vänta med att föräras ett besök av mig. Återkommer med en update imorgon kväll, ha det bäst tills dess!
Julia och hennes nyvunna krukväxt Chilin glassar vid St Leonards station igår!

Kommentarer
Postat av: Linda

Bild pâ Alfred tack!

Fick du inbjudan till den private salen jag skickade pâ fb?

Kram

2011-02-12 @ 15:04:38
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0