boende för resten av australientiden: check!

Livet gick just från kolsvart till ljussvart. Jag fick nämligen ett telefonsamtal från ett av de rummen jag har kollat på och jag flyttar in på måndag!! :D Det är egentligen inget rum utan mer en med draperier avskärmad del av ett vardagsrum men lägenheten har två våningar och de andra har sina sovrum på övervåningen. Jag delar med två vietnamesiska tjejer som också pluggar på universitet, en läser juridik och den andra minns jag inte. Har bara träffat den ena och hon verkar jättegullig. (dock har min stukade naivitet lärt mig att till synes trevliga personer kan ha rejäla lik i garderoben...) Läget är perfekt, i området Surry Hills (google mappa så får ni se) där jag ville bo. 5 minuters gångväg till centralstationen varifrån jag lätt kan ta tåget till skolan. Pga rummets "låga standard" är det väldigt billigt, $155 i veckan inklusive alla räkningar och snabbt internet = lyx i Australien. Som en jämförelse kan nämnas att jag betalade $200 för mitt första rum som inte alls hade lika bra och centralt läge. De flesta andra rum i detta område kostar mellan $200 för riktigt skabbiga och $250 för lite bättre. (Med rum menar jag att man hyr ett sovrum men delar lägenhet vilket är standard här i Sydney). Jag kommer numera kunna gå till både stan och gymmet - vilken lyx när man bor i en storstad!
Nä nu måste jag springa till gymmet! Längtar till midnatt då min älskade landar i Singapore och ska höra av sig till mig :)


Kommentarer
Postat av: mamma

Det är nu snart midnatt här i alla fall och du har säkert tagit farväl av Viktor som landat i Singapore för länge sen, sov gott min fina flicka och tänk framåt!

Kram mamma

2011-07-27 @ 23:39:23
Postat av: Linda

dont worry! livet e sâ lângt, ni kommer ses super snart igen, at least vet du ju det! Lâr dig att vara tâlmodig och ta vara pâ ögonblicket och det du har, det kommer aldrig att komma igen, trust me...

Ha en fanastisk tid i Sydney och ta vara pê dina once in a life time dyrbara studier o lova mig att du söker in pâ nât annat internationellt universitet efter!

2011-07-28 @ 04:38:38
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0