great barrier reef!

Idag har vi snorklat i Barriärrevet. Fiskar, böljande koraller i alla färger och former och vi såg även en sköldpadda och en haj!!! Det var jag och V som snorklade tillsammans och fick ungefär samtidigt syn på den 1.5 meter långa revhajen. Så häftigt!! Jag mår inte så bra för tillfället, har inte varit sjuk under de dryga 5 månader jag har tillbringat down under men nu ikväll har jag haft migränanfall, solsting och magont. Syftar inte till att väcka sympatier eller skadeglädje (är förhoppningsvis övergående krämpor) utan vill bara förklara min för tillfället korta, livlösa bloggstil. För att slippa komma på fina ord säger jag bara att det hela var obeskrivligt vackert! En mycket trevlig heldagsutflykt förutom att vi båda blev sjösjuka för första gången nånsin på vägen ut till revet... Frukosten kom inte upp men det var nära och runt omkring gick folk omkring och spydde i bruna papperspåsar som delats ut, hehe.
Nu ska jag sova, är trött och varm och insmord i after sun från topp till tå. Hoppas ni har en fin dag utan kliande hud och ett fungerande ozonskikt framför solen! Imorgon väntar bungy jump för V och jag är typ mer nervös än vad han är, iiih!
Stranden där vi snorklade vid.

Kommentarer
Postat av: mamma

oj då, låter både trevligt och otrevligt men så är det. Ni får uppleva så mycket roligt i alla fall!

Kram mamma

2011-07-11 @ 23:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0