helgunderhållning

tja!
Hoppas ni haft en fin helg! Det har vi här på andra sidan.
För att ge exempel på min stundtals smått nördiga karaktär: i lördags kväll roade jag mig med ett pocket-IQ test som jag köpte i en turistaffär för $5. Jag tänker inte publicera resultatet här på bloggen utan nöjer mig med att säga att det var tillfredsställande. Roligt var det iallafall och skönt att upprätthålla hjärnkapaciteten så här under lovet!
Gårdagen bjöd på vackert väder, soligt och ganska varmt så länge man höll sig i solen... Vi gjorde en utflykt till stadsdelen Potts Point som ligger vid vattnet och anses vara lite fin/snobbig. Fint var det iallfall med små bokhandlar och delikatessbutiker. Vi promenerade ända till Kings Cross där vi köpte yoghurtglass, min kom med en skål smält belgisk choklad till. gott! Gällande utflykter och aktiviteter har vi utvecklat en fin dynamik: jag väljer utflyktsmål och läser på hur man ska ta sig dit och kanske letar upp ett fint café i min coffeeguide. V håller koll på tiden så vi inte missar färjan och om det blir kritiskt springer han i förväg och uppehåller färjearbetarna tills jag kommer lunkande i lugn takt. Måste säga att jag är nöjd med den uppdelningen ;)
Nu har V dragit in till gymmet. Jag står över för jag är helt slut i alla muskler. Tränade 6 ggr förra veckan och känner att det var i saftigaste laget. 15 km löpning, 2 styrkepass och 40 min kondition på gymmet. Det var nog förra veckans bästa! Man borde alltid tänka på minst en sak man är nöjd med från föregående vecka eftersom hjärnan så lätt ställer in sig på gnälläge. Vad är du mest nöjd med från förra veckan?
Snart ska jag bege mig till färjan och möta upp V inne i stan. Idag blir det ännu en utflykt någonstans för att utnyttja vår sista tid här - bara 2 dagar kvar till resan! Känns både roligt och vemodigt. Det har varit så mysigt att kliva av bussen från skolan/jobbet och gå ner till havet och leta rätt på V bland vågorna. Sitta på stranden och njuta av solens sista strålar eller kanske springa hem och hämta min bräda och surfa lite tillsammans tills mörkret lägger sig.

V tjuvtog denna bild på mig, visst är han en duktig fotograf? Tycker bilden fick ett häftigt djup!


Kommentarer
Postat av: Linda

Sök in pâ Harvard!

Ansökningshandlingarna till terminen 2010 finns ute pâ nätet i augusti!

http://www.admissions.college.harvard.edu/apply/index.html

2011-07-04 @ 15:07:08
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/
Postat av: Linda

Sök in pâ Harvard!

Ansöknings handlingar för terminen 2012 finns pâ nätet from augusti!

http://www.admissions.college.harvard.edu/apply/index.html

2011-07-04 @ 15:09:03
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/
Postat av: mamma

låter och ser härligt ut det liv ni lever! Kram mamma

2011-07-05 @ 07:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0