jag blir tårögd!

När jag känner mig lite låg får jag ett ökat behov av att skriva av mig (och äta choklad). Det förstnämnda märker ni nog på den ökade mängden inlägg. Det kommer nog vara så åtminstone fram tills skolan börjar på måndag, för nu har jag alls inget vettigt för mig och dessutom gratis internet! Oslagbar kombo!
Har skypat med både mamma och en till Sverige nyanländ V. Han hade lyckats sova större delen mellan Singapore och London och var nu helt utvilad och kände inte alls av tidsskillnaden. Ikväll skulle han träna som vanligt! Så fascinerande! Jag tänker med fasa tillbaka på min första dag i Australien då jetlaggen och utmattningen gjorde att jag nätt och jämnt kunde komma ihåg mitt eget namn. Ni som har rest över flera tidszoner känner säkert igen er. Eller är det bara jag som är en vekling?
Nu till det som gör mig tårögd. Det är så vackert. Min framtid! Klicka här om ni är nyfikna på vad jag sysslar med när jag inte är i Sydney och äter choklad och jagar spindlar (idag hade jag en ganska stor, grå spindel på benet, giftighetsgrad okänd). Även om jag har en spännande vår framför mig längtar jag ständigt tillbaka till min utbildning i Sverige för den är världens bästa! För er som inte vet så pluggar jag till civilingenjör i miljö- och vattenteknik vilket innebär att jag kommer att kunna jobba med tekniska lösningar på alla möjliga problem relaterade till mark, luft och vatten. Jag har redan tänkt ut massor av saker jag vill jobba med, bl.a. vattenrening, vindkraft och höghastighetståg. Gå in och läs så får ni se vilken bred och fin utbildning jag har förmånen att ta del av! (Jag har gått 1.5 år så det är mycket roligt kvar!) Visst blir ni lite lockade att börja ni med? ;D
Nu ska jag sova. Fingers crossed att alla är tysta inatt så jag slipper agera spöke och hemsöka främmande rum mitt i natten! Ha det superbäst och njut av livet!
peace
ps. bara för att jag vet att ni undrar: min favoritkurs hittills är Akvatisk miljöanalys tätt följd av Envariabelanalys!

Kommentarer
Postat av: V

Vad fint du skriver om mig min älskling! Du kommer klara dig galant utan mig, även om du hade klarar dig bättre med mig :p bara en månad kvar :) älskar dig

2011-07-28 @ 16:46:12
Postat av: Carro

Hihi söt du är!!! :) Å så snart jag kommer hem kommer du få ett lååååångt mail av mig!!! wohooo

2011-07-29 @ 13:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0