när dom tror att ingen glor

Igår när jag satt och bloggade i det mysiga datorrummet här på hostelet satt det en italienare mitt emot mig och en spanjorska bredvid mig. Båda skypade och eftersom de hört mig prata svenska antog de nog att jag inte förstod vad de sa, hihi. Språk är kul! Men jag har fått en sådan respekt för språk efter snart ett halvår i Australien. Innan jag åkte hit ansåg jag min engelska vara på topp. Så var det inte. Jag har lätt för att skriva men jag märkte att talet inte alls flöt så bra som jag trott. Problemet känns dock mindre och mindre för var dag som går och jag är så tacksam att jag får möjligheten att dagligen förbättra mina engelskkunskaper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0