tankar från en greyhoundsbuss

Godmorgon!
Jag befinner mig just nu på en buss någonstans i ödemarken längs Australiens östkust. Blev less på att sova och käka nötter så jag tänkte uppdatera lite här istället. När jag transporteras på något sätt - buss, tåg, flyg - känner jag mig ofta extra kreativ och det är ju värt att utnyttja!
Läget är bara fint. Jag shoppade ju lite igår, ingefäratabletter som är naturmedicin mot sjösjuka inför 3-dagarsseglingen på lördag, en finfin tandborste (lila!) för otroliga $1 och så blev det ett plagg också. Jag har köpt rätt mycket kläder här men ska ta en kläd-detox när jag kommer tillbaka till Sverige och inte köpa något på ett tag. Tänker på miljö, barnarbete och min allt tunnare plånbok... Men det är värsta reorna här överallt, är det så i Sverige nu också?
Bussen är knappt halvfull så jag har ett eget dubbelsäte. V försvann längst bak där han ligger utbredd och kollar film. Busschauffören är en riktig profil, glad och trevlig och skämtar hela tiden. Vi stannade nyss i en by som heter Tully med den klatschiga sloganen "Tully - a pretty wet place". Eh... någon som blir lockad att åka dit? Sedan hade vi lunchstopp vid en vägkrog alldeles vid havet. Vi satte oss på en strand täckt av snäckskal och åt i värmen. Mysigt!
Nu håller batteriet på att springa iväg så jag ska sluta skriva och läsa min nya bok. Har fixat med hemresebiljetten till Sverige, mer om det sen! Justdet, jag fick mina betyg igår för termin 1 i Sydney och de var över förväntan :D
Avslutningsvis vill jag bara gratulera till framgångarna i fotbolls-VM! För er som inte hänger med så slog Sverige ut Australien (vars lag kallas The Matildas) i kvarten och är nu i semifinal mot Japan som visas ikväll 13/7. Forza!
Jag i Cairns igårkväll. Notera hur benen har gått från blaskigt laxrosa till ljusbruna!

Kommentarer
Postat av: Linda

När âker du hem till Sverige? Var inte det i typ November??

Vad fick du för betyg? Nyfiken?

Ansökningarna till Harvard 2012 börjar i augusti sâ du vet...

Kram

2011-07-13 @ 13:50:45
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/
Postat av: mamma

biljetterna till Sverige? Kommer du tidigare?

Dina ben är bruna!

Kram mamma

2011-07-13 @ 19:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0