what doesn't kill you makes you stronger

Tack för era peppande kommentarer! Det känns lite bättre nu. Imorse åkte jag ut till skolan för att fixa lite med mina kurser. Måste säga att byråkratin fungerar förvånansvärt smidigt. Jag ville ändra några kurser och fick fylla i ett formulär och nu har de redan lagt in allt på mitt studentkonto på internet och jag har fixat mitt schema för våren! och med det är jag mer än nöjd, eller vad sägs om ynka 2 dagars skola i veckan? :D måndag och onsdag, börjar kl 11 båda dagarna dessutom! Givetvis kommer det att kräva ytterligare timmar med självstudier för att få högsta betyg men det är skönt att slippa vara begränsad av närvaroplikten mer än två dagar och få frihet att distribuera resten av tiden själv. Jag gillar att plugga på bibliotek, andra universitet och caféer. Håller dessutom på att skriva ansökan till ett internship inom min utbildning där hemma, miljö- och vatteningenjör. Här i Sydney fortsätter jag dock på ekonomispåret fast besluten om att kunna ta en examen i nationalekonomi så småningom! Vårens tre kurser heter
Asian Business Environment
Macroeconomic Analysis
Applied Microeconomics

Inte för att jag gillar klichéer, men jag gjorde sedan vad varje flicka i min situation skulle ha gjort: jag tröstshoppade. Har just upptäckte matavdelningen på David Jones som är typ som NK. Det blev två lyxiga ostar, en 88% chokladkaka, grönt mangote från T2 och en stor fin röd mugg samt en liten anteckningsbok med gula sidor från en italiensk designbutik. Färger gör en på bra humör, right?
Jag sov skit inatt. Sover på hostel i en 8-bäddssal tills på måndag då jag får flytta in i rummet. När jag precis lyckats somna kom en vidrig onykter människa in och levde om, rapade(!) och åt ljudligt på något samtidigt som hon högljutt rotade igenom alla kassar och väskor hon hade. Av någon anledning verkade hon aldrig hitta det hon sökte. Hela tiden tänkte jag att hon måste sluta snart, men inget hände. Efter en timme(!!) satte jag mig upp i sängen och stirrade argt på människan i mörkret varpå hon bara "excuse me" jättehögt så att alla vaknade som inte redan var vakna. Jag reste mig upp och sprang ned till receptionen och bad att få bli flyttad. Fick sova i ett annat rum. Imorse låg människan och sov då jag kom tillbaka till rummet. Givetvis tände jag alla lampor och "letade" efter massor av saker och "krockade" i väggen. Hehe... payback is a bitch! Får hoppas att det inte upprepas i natt...
En avslutande kommentar om något helt annat: finns det något mer irriterande än personer som statusuppdaterar 10 gånger om dagen typ "äter macka" och "på jobbet"?! Vadan detta bekräftelsebehov i vuxen ålder? Även om de inte fattade det tidigare borde diskussionen ha kommit upp någon gång! Att prata om Facebook är det nya vädersnacket i Sverige! Kan det vara bristande självinsikt som låter dessa individer fortsätta att förse oss med irrelevant och ointressant information? (ja jag vet att man kan blocka vissa personers statusuppdaterande. thank god!)
Ha det bäst allihopa och njut av sommaren! här har vi också varmt och soligt, wihooo
Min bok som jag ska skriva peppande saker i!

Kommentarer
Postat av: Linda

sjukt stolt över dig! Master i nationalekonomi ba, sen borde du antingen söka till HBS, HEC eller Insead i Paris...:-)

2011-07-29 @ 17:40:54
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0