avsked och avtryck

HEJ!

Nu sitter vi på färjan på väg hem till Manly denna måndagkväll. Har varit hemma hos Pegah och Josefin en sista gång och sagt hejdå då de rör sig mot svensk mark imorgon. Vemodigt! De har just avslutat sin resa längs Australiens östkust och vi fick många bra tips inför vår kommande tripp i juli. En kille från London som bor i deras lägenhet gratulerade oss på nationaldagen, så grattis(?) alla där hemma!

Vi har haft en härlig dag som inleddes med arla morgonträning på gymmet inne i stan. Två målare (som vi kallar Mario och Luigi helt enkelt på grund av deras slående likhet med originalen) befinner sig i vår trappuppgång och renoverar för fullt. Jag råkade förstås röra i den nymålade vita färgen så handen och tröjärmen blev vit. Så nu är min närvaro i Manly förevigad, nästan så man blir rörd :) Om jag någon gång blir rik och berömd kommer folk att vallfärda till den trappuppgången och skåda mitt handavtryck.

Medan jag pluggade inför morgondagens tenta var Victor i vanlig ordning ute i vågorna. Efter ett tag gick jag ned för att kolla läget och kanske knäppa lite kort. Victor kom upp på stranden och berättade att när han låg ute i vattnet och väntade på en våg tillsammans med ett litet gäng surfare så hade en kille plötsligt börjat skrika ”there are fins in the water!” varpå alla surfare hade paddlat ihop sig så de låg tätt tillsammans. Mycket riktigt hade både en och två och tre fenor uppenbarat sig ett tiotal meter från dem… Det visade sig dock vara ett gäng nyfikna delfiner som hade hoppat i en våg bara 10 meter från Victor – så häftigt! Naturen är i allra högsta grad närvarande när man surfar och om vädret är lika vackert imorgon ska jag följa med ut i vågorna.

 

Det var allt för mig ikväll, nu ska jag sova och drömma mardrömmar om att jag missar bussen och tentan imorgon! Tack och hej leverpastej

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0