behöver tändstickor att spärra upp ögonen med

Jag har varit så trött på senaste tiden. Inte ens mitt excessiva koffeinintag kan råda bot på syndromet. Tror att det beror på vintern, blir mörkt redan kring 5-tiden och kroppen är väl efter 23 år i Sverige inställd på att det ska vara sommar i juni. Sov 10 timmar inatt och var supertrött när jag vaknade, weird! Det är rätt varmt ute men solen lyser med sin frånvaro och mina fräknar bleknar mer och mer för var dag som går - man kan tro att jag tvättar ansiktet med peroxid... Resan till tropiska norra Australien kommer att komma lägligt!
Har nött kursen Geographies of Global Change hela dagen idag. Jag vill bara plugga ekonomi istället, det är så mycket roligare. Eller egentligen tycker jag att utveckling, bistånd och kultur är intressant men det är så svårt att plugga när man inte har en massa balla grafer att vända sig till. hmpf!
Idag är jag bjuden på bröllop som jag tyvärr inte kan närvara på för det äger rum i Sverige. fett trist... Det är min barndomskompis Emma som får sin blivande man Axel i födelsedagspresent, fin deal! Det är det första bröllop jag är bjuden på utanför släkten. Tråkigt att inte kunna närvara och stort grattis och ett lass lyckönskningar till blivande brudparet!
Nu ska vi snart gå ut och äta på fina restaurangen The Pantry här i Manly. Den ligger på stranden med storslagen utsikt över vågorna. trevligt trevligt!
ps: I november får jag finbesök här i Sydney av fröken Ingmar! Superkul verkligen! :D jag lämnar en öppen inbjudan här i bloggen till andra potentiella besökare, ni är så välkomna (så länge ni inte har apelsiner, knark eller basketbollar i bagaget för då tar tullen er).
Just nu vill jag: 1. bli rik, 2. vara solbrun, 3. äta en massa goda ostar

Kommentarer
Postat av: Linda

Linnea, ska ni till Melbourne nât?

Jag har en kompis här i Paris, Stefanie, gullig tjej, som erbjudit dig/er boende , etc om ni har vägarna förbi Melbourne, hon är sâklart därifrân och har massa kontakter ...

2011-06-05 @ 05:08:22
URL: http://lindaromanazziparis.blogspot.com/
Postat av: Helena

Jag har kollat lite på "gränsbevakarna Australien" och blir lite nervös faktiskt...

2011-06-05 @ 11:12:52
Postat av: Lotta Ahlsten

Goddag! vad kul din blogg verkar vara. lär definitivt läsa dina poster igen. :) Ha en kul dag =)

2011-06-29 @ 12:49:20
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0