myror + kanel = falskt

Härom dagen såg jag plötsligt hur det kröp. Myllrade. Hundratals små svarta myror hade invaderat vårt kök. Borta var mina forna glansdagar som "Linnea the cockroach killer" och jag blev världens ynkligaste mes som med ett gällt skrik gjorde min pojkvän medveten om spektaklet och därmed även huvudansvarig myrsanerare. Efter att ha eliminerat det värsta (med ett styng av dåligt samvete för de små liven) skickade jag iväg ett vänligt men bestämt mail till lägenhetsinnehavaren som befinner sig på "vacation in Europe". Hon svarade att hon inte hade stött på problemet tidigare, men hade ändå på något mystiskt sätt förvärvat kunskaper i konsten att vinna myrornas krig. Kanel, vinäger och bakpulver skulle skrämma bort de små varelserna på en något mindre barbarisk väg än att jämna dem med marken. Här har ni alltså förklaringen till dagens rubrik: hela köket är indräkt i kanel och visst kan man inte låta bli att dra lite på smilbanden: kanel över hela diskbänken, ny inredningstrend på G? Jag kanske kan orsaka rusning efter kanel på samma sätt som Mat-Tina fick hela svenska folket att dö för flingsalt? alternativt ser det ut som hemma hos någon med väldigt dålig syn som skulle hälla kanel över maten och missade lite... bara "öööh, jag är blind och ska hälla kanel över min mat!". Luktar gott gör det också. Och myror? Har inte sett en enda på två dagar!
Dagens tenta gick helt okej. Som bekant gillar jag ju att skriva och jag hade gärna underhållit personen som skall rätta tentan med ytterligare 20 sidor. Med andra ord hade jag inte dött av lite mer tid. Hemma har vi 5 timmars tentor, här har du 2 eller 3 timmar på dig att bevisa dina samlade kunskaper från en termins studier - en utmaning värd namnet!
nu ska jag sova, gick upp astronomiskt tidigt imorse och har redan hunnit plugga för många timmar inför nästa tenta. Jag säger som Scarlett O'Hara: After all, tomorrow is also a day.

Måste bara visa er detta: okej macroeconomics-boken. Jag vet att du inte är någon mattebok, men det skär i hjärtat på en ingenjörsstudent att se ett sådant här fatalt misstag - hur kan 10 = 50?!


Kommentarer
Postat av: mia

OM myrorna återvänder är det utmärkt att "beta" dom, tips från Anticimex. Lite, lite borsyra (apoteket) strös i sockerlösning/honungslösning på ett fat, myrorna tar med sig till boet och inom en snart framtid INGA MYROR. Tro mig, det funkar!

Fin blogg du har!

2011-06-14 @ 20:29:15
Postat av: Linnea

Tack så mycket för tipset! peppar peppar har myrorna hållit sig borta, men det känns lite sådär att ha en diskbänk indränkt i kanel, haha. Roligt att du läser min blogg! Kram

2011-06-17 @ 11:45:06
Postat av: J

Borsyra (eller snarare dess salt borax) fanns förut i myrbekämpningsmedlet Nippon men det förbjöds för ett par år sedan eftersom det tros orsaka infertilitet. Varning alltså!

2011-07-23 @ 13:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0