quick update

TJA!
Nu sitter jag på färjan in till stan. Skall överraska min innebandyspelande pojkvän som tror att han måste ta färjan hem själv. fint va?
Har läst ut pendlartidningen mX, ni vet den jag har berättat om tidigare med lite tvivelaktigt (men rätt underhållande) innehåll - dagliga updates om hur Lady Gaga mår, insändare av typen "I just love my new pair of jeans!" och små hälsningar från folk som har spanat in sina medresenärer på tåg och båtar. Ingen hälsade till mig idag heller...
Ville bara berätta om hur mitt besök på urmysiga Manlywine fortskred för det var rätt awesome! Servitrisen kom fram och sa att det var vinprovningar på onsdagkvällar och undrade om jag var intresserad. Det var "gratis" (jag trodde att jag hörde fel). Jag sa att jag skulle avvakta och tänkte fortsätta nörda ner mig i mina ekonomiska grafer när en sommelier plötsligt dök upp och sa att jag kunde hänga med nu för att prova lite vin. Så där stod jag och fick prova typ 10 olika röda och vita viner mitt på blanka eftermiddagen och fick personliga råd och tips, helt gratis! Sedan återgick jag lugnt till mina studier. Och nu sitter jag på färjan. Livet i Sydney är stundtals rätt exotiskt!

Kommentarer
Postat av: mamma

hur gick det sen med studierna efter att du provat 10 viner???

kram mamma

2011-06-08 @ 23:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0