sommarvärme i storstan

TJA!
Nu är blogg.se rätt konstigt. Det verkar ha lite paranoia då det inte riktigt vet om gårdagens inlägg publicerades eller icke. Jag har kikat på min blogg och det verkar onekligen ha publicerats...
Nog om det och GLAD MIDSOMMAR! Vi har haft bästa midsommarvädret på åratal, solen har åter förärat oss med sin fulla närvaro utan några blytunga moln i sikte. Kanske är det närvaron av midsommarstänger, sill och nubbe som liksom bildar en massa ånga som stiger till skyn och göra att det alltid är molnigt i Sverige?
Jag lämnar mina högst ovetenskapliga teorier där. Förstår att ni alla är väldigt intresserade om hur min vad mår. För er som inte läste igår: den fick en plötslig kraftig krampattack och sedan har det onda liksom stannat kvar. Det är fortfarande där nu två dagar senare, men en omtänksam pojkvän förvandlade en gymbänk till sjukhusbår och dränkte in vaden i muskelsalva. Men skippar nog högklackat ikväll - mina moves på dansgolvet ser tillräckligt spasmartade ut utan närvaro av muskelkramper ;)
Idag har jag fikat med en annan svensk student här i stan, Madeleine från Göteborg. Hon ska plugga 3 år på någon slags hotellskola här. En trevlig bekantskap som vi ska möta upp senare ikväll.
Ikväll blir det fest hos Ewa och sedan vidare framfart genom stan. En klubb anordnar faktiskt svenskt midsommarfirande komplett med mat, stång och lekar. Får se vart vi hamnar! Ha en underbar midsommar allihopa!
Operahuset gnistrar som en diamant! vackert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0